پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان شاغل لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ هادی هاشمی نیا نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی و رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان با حضور در کارگاه‌های اشتغال اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی خرم‌آباد از قسمت‌های مختلف این کارگاه بازدید کرد.

عبدالمجید کشوری در این بازدید به تشریح اقدامات و خدمات زندانبانی صورت گرفته در زندان‌های لرستان پرداخت و گفت: در بخش اشتغال در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۷ میلیارد تومان دستمزد بابت فعالیت‌های اشتغال به زندانیان پرداخت شده است و پیش بینی می‌شود این رقم تا انتهای امسال به بیش از ۳۰ میلیارد تومان برسد.

وی گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی زندان‌های استان لرستان نیز اقدامات مختلفی صورت گرفته که از آن می‌توان به برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی و هنری و کسب عناوین مختلف منطقه‌ای و کشوری در بین زندانیان اشاره کرد.

عبدالمجید کشوری افزود: در حوزه تربیت بدنی در روزهای آتی شاهد برگزاری مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای در سطح زندان‌های استان خواهیم بود.

کارگاه‌های چرم دوزی، جوراب بافی، تسبیح سازی، خراطی، خیاطی و قالیبافی (که بزرگترین کارگاه تولید فرش دستباف زندانیان کشور است) از بخش‌های مختلفی بودند که رئیس مجمع نمایندگان لرستان از آن‌ها بازدید کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در ادامه به واحد بهداشت و درمان اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی خرم‌آباد سر زد و از ارائه خدمات مطلوب به زندانیان و رویکرد تربیتی در زندان‌ها نیز ابراز رضایت کرد.

هادی هاشمی نیا در حاشیه این بازدید گفت: با ریشه یابی جرائم در زندان ها، آسیب شناسی و پیدا نمودن راه حل وچاره اندیشی برای فردی که مرتکب جرم شده، باید ضمن تلاش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، زمینه‌های کاهش جمعیت کیفری و کنترل بازگشت مجدد زندانیان پس از آزادی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت اشتغال زندانیان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: ما میتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد برای زندانیان و خانواده‌هایشان، هم اوقات فراغت زندانیان را پر کرده و ممر درآمدی نیز برای خانواده زندانی ایجاد کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: یکی از رویکردهای خوب در سال‌های اخیر، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است که تا حد ممکن باید از این ظرفیت قانونی استفاده شود.

کدخبر: 1043548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟