پیکر خبرنگار جانباز لرستانی در خاک آرام گرفت

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان؛ آیین تشییع زنده یاد مرادی از محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با حضور احسان یاوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان و اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از محل این اداره کل آغاز شد.

در این آیین اصحاب رسانه و فعالان خبری از خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، صدا و سیما، مدیران ادارات و روابط عمومی ها و خانواده زنده یاد مرادی حضور داشتند و پیکر این خبرنگار جانباز را تا آرامگاه ابدیش در قطعه والدین شهدا و جانبازان گلزار شهدای خرم‌آباد بدرقه کردند.

نماز میت مرحوم مرادی توسط حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد قرائت شد و در مراسم تشییع نیز ابوطالب شفقت استاندار، سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی، سردار نعمت الله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و مدیران مختلف استان حضور داشتند.

حسن مرادی اهل خرم آباد بود که کار رسانه ای خود را با عکاسی در دوران انقلاب و همکاری با روزنامه کیهان و سرپرستی روزنامه جمهوری اسلامی آغاز کرد، وی خبرنگار جبهه های حق علیه باطل بود که اوایل جوانی و با شروع جنگ تحمیلی علیه ملت ایران در جبهه حاضر شد و در عرصه اطلاع رسانی و خبرهای جنگ فعالیت کرد.

مرادی در بسیاری از عملیات های جنگ از جمله فتح المبین، کربلای ۵ و فاو حضور داشت و بیش از پنج هزار قطعه عکس و هفت هزار فیلم را از رشادت های رزمندگان در زمان جنگ برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه کرد و پس از پنج سال حضور در جبهه بر اثر مواجهه با سلاح های شیمیایی به عنوان جانبازی نایل شد.

وی از سال ۱۳۶۱ به عنوان سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در استان منصوب شد و همچنان در این سمت حضور داشت و مدتی بود به دلیل مشکلات و دردهای شیمیایی زمان جنگ در بستر بیماری بود.

مرادی ۱۶ تیرماه پس از چندین ماه کسالت و تحمل درد و رنج ناشی از عارضه شیمیایی، دعوت حق را لبیک گفت.

 

 

کدخبر: 1016619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟