معرفی ٣٠۵ فرد خاطی در آتش‌‌سوزی مزارع کشاورزی به مراجع قضایی/ مدیرکل محیط زیست لرستان خبر داد

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند روز شنبه در جمع خبرنکاران در این خصوص گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری پرسنل جهاد کشاورزی با گشت و کنترل و پایش مزارع کشاورزی در سالجاری تاکنون ٣٠۵ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و پسماند‌های کشاورزی نموده بودند را شناسایی و به دلیل ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی نمودند.

سالاروند افزود: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک انباشت پسماند‌های بیمارستانی و صنعتی در معابر عمومی و فضای باز یا سوزاندن آن‌ها و انباشتن پسماند‌های خانگی و ساختمانی در معابر عمومی و فضای باز خارج از مکان‌های تعیین شده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یا سوزاندن آن‌ها و همچنین سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به عواقب و تبعات منفی سوزاندن بقایای گیاهی یا به عبارتی کاه و کلش سوزی بر میکروارگانیسم‌های مفید خاک و ایجاد فقر خاک در اثر حذف هوموس آن و تأثیر منفی آتش زدن مزارع بر بافت خاک و از همه مهم‌تر آلودگی شدید هوا گفت: طی دو هفته اخیر هشت متخلف که اقدام به آتش زدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی کردند، دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی از همه کشاورزان عزیز خواست در این زمینه با ادارات همکاری نموده و از آتش زدن بقایای گیاهی که دارای تبعات منفی بسیاری زیادی است، بطور جدی خودداری نمایند. و همچنین از همه مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، پلیس ۱۱۰، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل خود اطلاع دهند.

کدخبر: 1013284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟