در سومین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چه گذشت؟ / فهرست متنوع سینماگران و سینمادوستان در پردیس ملت

به گزارش رکنا به نقل از ستاد خبری چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه تهران ، دیروز یکشنبه 29 مهرماه پردیس سینمایی ملت تهران با میزبانی از علاقه‌مندان به سینمای کوتاه، روز شلوغ و پر ازدحامی را گذراند. در این روز باز هم نزدیک به 200 فیلم در سانس‌های مختلف نمایش داده شدند و برای دومین بار، فهرست آثاری که بیشترین آرای مردمی را در بخش مسابقه ملی سینمای ایران دریافت کرده بودند، منتشر شد.

سومین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز با نشست‌های تخصصی آغاز شد که این بار احمد الستی استاد دانشگاه، آن را دبیری می‌کرد. در این نشست‌ها با حضور مجید شیخ انصاری، حمید نجفی راد و هادی حجازی‌فر به ترتیب موضوعات ملاحظات دراماتیک در فیلم کوتاه، بازنگری روایت در مرحله تدوین و هدایت بازیگر مورد بحث قرار گرفت. در این میان نشست هادی حجازی‌فر با استقبالی ویژه مواجه شد و عده زیادی از علاقه‌مندان، در این نشست روی پله‌های سالن نشستند. همچنین نشست چهارم با حضور کنان سوباشی رقم خورد.

در این روز علاوه بر نمایش فیلم‌های مختلف در بخش‌های اصلی مسابقه سینمای ایران و مسابقه سینمای بین‌الملل، فیلم‌هایی نیز در بخش‌های جانبی کتاب و سینما، شاخه زیتون و بخش جانبی استعداد نو روی پرده رفت. سومین روز جشنواره، تنها روزی بود که دو سانس به نمایش آثار بخش جانبی منتخب بهترین‌های بخش بین‌الملل در دهه اخیر اختصاص داشت.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در روز سوم شلوغ‌تر از روزهای گذشته بود. استقبال سینماگران و اهالی سینمای کوتاه همچون روزهای قبل، صف‌های طولانی در مقابل سالن‌ها به وجود آورد. در این روز همچنین اعلام شد اهالی رسانه می‌توانند با داشتن کارت و بدون رزرو بلیت به تماشای آثار بنشینند؛ خبری که به شمار تماشاگران روی زمین و ایستاده در انتهای سالن‌ها هم قدری اضافه کرد.

به شکلی جالب توجه، حضور چهره‌های مختلف سینمایی در روز سوم چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بیش از روزهای گذشته بود. علاوه بر هادی حجازی‌فر استاد نشست تخصصی "هدایت بازیگر"، در این روز پردیس سینمایی ملت میزبان الناز شاکردوست دیگر ستاره سینما هم شد که برای تماشای آثار به جشنواره آمده بود. جشنواره در این روز از حسین امیری دوماری، امید شمس و برادران ارک نیز که در سال‌های اخیر از سینمای کوتاه و این جشنواره به سینمای بلند راه یافته بودند، میزبانی کرد. خیرالله تقیانی‌پور، کاوه خداشناس، ساقی حاجی‌پور، تیما تقی‌زاده، بهرنگ دزفولی‌زاده و... از دیگر هنرمندانی بودند که در این روز در جشنواره حاضر شدند.

روز سوم جشنواره از لحاظ حضور مدیران فرهنگی و سینمایی نیز شلوغ بود. حسین زارع‌زاده، سلیم غفوری، علیرضا تابش، محسن یزدی، قادر آشنا، مهدی شفیعی و محمدرضا فرجی تعدادی از مدیرانی بودند که در روز سوم به پردیس ملت آمدند. همچنین سلیم اوجی کارگردان اهل ترکیه با همراهی کیوان کثیریان در این روز از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بازدید کرد و جشنواره تهران را یک رویداد ویژه از نظر تعداد مخاطبان دانست.

از نظر حضور اهالی رسانه نیز روز سوم، روز شلوغی به شمار می‌رفت و هریک از آن‌ها با نوشتن درباره ویژگی خاصی از این رویداد تنوع دیدگاه‌ها را نسبت به تهران چهل ودیکم رقم زدند.

در این روز نشست‌های نقد و بررسی برای آثار بخش اصلی مسابقه ملی هم برگزار شد که دو سانس به بررسی فیلم‌های مستند با حضور مهرداد فراهانی و دو سانس به بررسی فیلم‌های داستانی با حضور سعید قطبی‌زاده اختصاص داشت. اجرای این نشست‌ها را مثل روزهای گذشته، سعید هاشم‌زاده بر عهده داشت.

همچنین نمایشگاه‌های کتاب و سینما و منتخب آثار جشنواره عکس تهران نیز همچنان از حاضران در پردیس ملت میزبانی کردند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟