چهره باورنکردنی امیر افشار مجری قدیمی تلویزیون پس از 30 سال+عکس و بیوگرافی

امیر افشار مجری قدیمی تلویزیون متولد ۱۳۴۴ در تهران است و سالها به عنوان مجری تلویزیونی در صدا وسیما فعالیت میکرد. افشار مجری قدیمی تلویزیون در دهه ۶۰ و ۷۰ از اوایل انقلاب اسلامی وارد سازمان صدا و سیما شد و در برنامه هایی همچون اعلام برنامه های شبکه یک سیما، اولین برنامه شبانه زنده بعد از انقلاب با عنوان گلچین شبانه، تابستان، ورزش و سلامتی و … اجرا کرد. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر با بیوگرافی امیر افشار مجری قدیمی تلویزیون و جدیدترین عکس های او همراه باشید.

بیوگرافی امیر افشار مجری قدیمی تلویزیون

امیر افشار, (amir afshar) مجری تلویزیون متولد سال ۱۳۴۴ در تهران است. او یکی از مجریان و گویندگان صدا و سیما ی ایران است که در دهه ۶۰ و ۷۰ برنامه های زیادی را در تلویزیون و شبکه های یک و دو سیما اجرا کرد.

او درمورد علت اینکه چرا دیگر در تلویزیون فعالیتی نمیکند میگوید از سال ۷۹ تا ۸۸ حدود ۹ سال در تلویزیون اجرا نداشتم، اما در مراسم‌های مختلف فرهنگی و هنری که در کشور برگزار می‌شد، برنامه اجرا می‌کردم.

در این مدت پیشنهادهایی می‌شد که من نمی‌پذیرفتیم. به دو دلیل نمی‌پذیرفتم. ابتدا به دلیل این که من کارگردان تلویزیون بودم و فرصت کمی برای اجرا داشتم و در برنامه‌های روتین شبکه نمی‌توانستم حضور داشته باشم. دوم این که برنامه مورد توجه من نبود. همیشه دنبال برنامه‌ای بودم که دلخواهم باشد و بتوانم با مخاطب ارتباط برقرار کنم. فکر می‌کنم اگر مجری نتواند در خاطر مردم بماند و تاثیرگذار باشد پس دلیلی برای اجرا ندارد.

زندگی شخصی

از زندگی شخصی و همسرش و فرزندانش اطلاعی در دست نیست. او دانش آموخته کارشناسی تولید با گرایش کارگردانی تلویزیون از دانشکده صدا و سیماست و در حال حاضر علاوه بر کارگردانی در شبکه یک سیما اجرای برنامه «شبکه یک شبکه هر ایرانی» را بر عهده دارد. او درباره شغل دوم خود گفته است: به کشاورزی علاقه زیادی دارم. به تازگی هم زمین کشاورزی خریده‌ام و مشغول کاشت گندم هستم.

از مجریگری تا نویسندگی

افشار مجری قدیمی تلویزیون در دهه ۶۰ و ۷۰ از اوایل انقلاب اسلامی وارد سازمان صدا و سیما شد و در برنامه هایی همچون اعلام برنامه های شبکه یک سیما، اولین برنامه شبانه زنده بعد از انقلاب با عنوان گلچین شبانه، تابستان، ورزش و سلامتی و … اجرا کرد.

امیر افشار درباره حضورش در تلویزیون میگوید سال ۱۳۵۸ صداپیشه و تک‌گوی گروه کر بودم و سال ۱۳۶۰ در رادیو همدان گویندگی می‌کردم. از سال ۶۵ در دانشکده صدا و سیما مشغول به تحصیل در رشته کارگردانی تلویزیونی شدم. سال ۱۳۶۸ در گروه معارف، اعیاد و مناسبت‌های شبکه یک سیما را اجرا می‌کردم و سال ۱۳۷۲ به عنوان مجری پخش این شبکه سیما ایفای نقش کردم.

صدا کاملا ژنتیکی است. باید قابلیت یک صدای مناسب در کسی که می‌خواهد مجری شود وجود داشته باشد. ضمن این که استعداد ذاتی هم بسیار اهمیت دارد. اگر کسی با این ویژگی‌ها وارد محیط و فضای مناسب شود و آموزش‌های لازم را ببیند می‌تواند موفق شود. او دانش آموخته کارشناسی تولید با گرایش کارگردانی تلویزیون از دانشکده صدا و سیماست و در حال حاضر علاوه بر کارگردانی در شبکه یک سیما اجرای برنامه «شبکه یک شبکه هر ایرانی» را بر عهده دارد.

حضور در برنامه چهل تیکه

امیر افشار پنجشنبه شب ۱۸ آذر ۱۴۰۰ مهمان برنامه چهل تیکه با اجرای محمدرضا علیمردانی در شبکه نسیم شد که یادآور دهه شصت و شیوه‌ی اجرای برنامه‌ها در دو کانال معروف یک و دو است و از آنچه گذشت و تجربه‌های خاطره‌انگیز گفت.

مصاحبه امیر افشار مجری قدیمی تلویزیون

در ادامه با مصاحبه خواندنی امیر افشار همراه باشید:

شما از چه سالی اجرا در تلویزیون را بر عهده گرفتید؟

سال ۱۳۵۸ صداپیشه و تک‌گوی گروه کر بودم و سال ۱۳۶۰ در رادیو همدان گویندگی می‌کردم. از سال ۶۵ در دانشکده صدا و سیما مشغول به تحصیل در رشته کارگردانی تلویزیونی شدم. سال ۱۳۶۸ در گروه معارف، اعیاد و مناسبت‌های شبکه یک سیما را اجرا می‌کردم و سال ۱۳۷۲ به عنوان مجری پخش این شبکه سیما ایفای نقش کردم.

علاقه به تئاتر

من از ابتدا به تئاتر هم علاقه‌مند بودم و حتی در کنکور سراسری که قبول شدم، می‌توانستم در رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا و هم دانشکده صدا و سیما ادامه تحصیل بدهم که در نهایت صدا و سیما را انتخاب کردم. همیشه و حتی الان هم علاقه زیادی به بازیگری و اجرا دارم.

به نظر شما مجریگری را چطور باید آموخت؟

صدا کاملا ژنتیکی است. باید قابلیت یک صدای مناسب در کسی که می‌خواهد مجری شود وجود داشته باشد. ضمن این که استعداد ذاتی هم بسیار اهمیت دارد. اگر کسی با این ویژگی‌ها وارد محیط و فضای مناسب شود و آموزش‌های لازم را ببیند می‌تواند موفق شود.

توبیخ برای اجرای نامناسب

خیر تاکنون برایم پیش نیامده است. البته برخی مواقع تهیه‌کننده با من یا برعکس به جهت همخوانی که نداشته‌ایم بحث کردیم که این مورد هم طبیعی است و امکان دارد در هر کاری پیش بیاید.

او درباره علت کم کاری و کم رنگ شدن در زمین اجرا در تلویزیون گفته: از سال ۷۹ تا ۸۸ حدود ۹ سال در تلویزیون اجرا نداشتم، اما در مراسم‌های مختلف فرهنگی و هنری که در کشور برگزار می‌شد، برنامه اجرا می‌کردم. در این مدت پیشنهادهایی می‌شد که من نمی‌پذیرفتیم

به دو دلیل نمی‌پذیرفتم. ابتدا به دلیل این که من کارگردان تلویزیون بودم و فرصت کمی برای اجرا داشتم و در برنامه‌های روتین شبکه نمی‌توانستم حضور داشته باشم. دوم این که برنامه مورد توجه من نبود. همیشه دنبال برنامه‌ای بودم که دلخواهم باشد و بتوانم با مخاطب ارتباط برقرار کنم. فکر می‌کنم اگر مجری نتواند در خاطر مردم بماند و تاثیرگذار باشد پس دلیلی برای اجرا ندارد.

چه شد که دوباره اجرا در شبکه یک را قبول کردید؟

با توجه به حضور مهدی فرجی در شبکه و همچنین درخواست آقای مصداقی مدیر پخش شبکه توانستم به خانه اصلی خودم برگردم.

من پیشنهادهای مختلفی از شبکه‌های دیگر داشته و دارم، اما باتوجه به حضور چندین ساله‌ام در شبکه یک علاقه‌مند هستم که در این شبکه همچنان باشم. ان‌شاءالله برنامه شبکه یک شبکه هر ایرانی با طراحی جدیدتر و زمان مناسب‌تری روی آنتن برود.

با توجه به این که ساعت پخش مناسبی ندارد و عموما مردم وقت استراحتشان است یا از محل کار به سمت منزل می‌روند مخاطب زیادی ندارد، اما روزانه پیامک‌ها و تلفن‌های زیادی داریم که نشان می‌دهد مردم این برنامه را تماشا می‌کنند و خواسته‌هایشان را با ما مطرح می‌کنند.

عکس های جدید امیر افشار مجری قدیمی تلویزیون

امیر افشار

امیر افشار

امیر افشار

 



وبگردی