5 سریال برتر مهران مدیری که حتما باید تماشا کنید

مهران مدیری ، بازیگر، کارگردان و طنزپرداز مشهور ایرانی، در سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد. او با ساخت سریال‌های کمدی مانند "شب‌های برره"، "پاورچین"، و "قهوه تلخ" به شهرت فراوانی دست یافت و به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تلویزیون ایران تبدیل شد. مدیری با نگاه تیزبینانه‌اش به مسائل اجتماعی و سیاسی، توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و آثارش همچنان در یادها باقی مانده‌اند

1-پاورچین / 1381

مهران مدیری

پاورچین از جمله جذابترین سریال های اولیه مهران مدیری بود که در اوایل دهه هشتاد شمسی از شبکه تهران و شبکه استانی اصفهان به طور همزمان پخش میشد.

داستان پاورچین را تقریبا همه میدانند، فرهاد (مهران مدیری) یک برره‌ای است که سال‌ها پیش برای تحصیل از برره به تهران آمده و با مهتاب مهتابی (سحر زکریا) ازدواج کرده و داماد سرخانه است.

او که ذاتاً فردی چاپلوس است با همین روش در یک شرکت مهندسی ساختمان مشغول کار معماری شده، به تدریج، جای مدیر بخش پیشین را اشغال می‌کند و به هر صورت زندگی آرامی دارد. اما به تدریج و با ورود افراد جدیدی به داستان، وصعیت عوض میشود.

البته که نکته جذاب این سریال برای من اولین همکاری تیم معروف و موفق مهران مدیری است که تا سالها با هم همکار بودند. نویسندگان برادران قاسم خانی و البته با همکاری امیرمهدی ژوله بودند.

مهران مدیری

شاید بگویید پیش از این هم این همکاری رخ داده بله ولی این اولین پروژه ای بود که برادران آقاگلیان یعنی مجید و حمید در قامت تهیه کننده در پروژه حاضر بودند. تهیه کنندگانی که از اینجا تا سالها بعد یعنی پایان پروژه قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی با مهران مدیری همراه بودند.

2-مرد هزار چهره / 1387

مهران مدیری

مرد هزار چره از آن دسته کارهای مهم اما کمتر دیده شده مهران مدیری است که از نظرِ منِ مدیری فن در زمره مهترین آثار طنز ایران جای دارد!

این مجموعه هم که از شبکه سه سیما پخش میشد، داستان آدم های اشتباهی در موقعیت های اشتباه است! این مجموعه روایتگر داستانی اجتماعی است و موقعیت‌های مختلفی را به تصویر می‌کشد که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد تا به جای دیگری اشتباه گرفته شود.این سریال در حقیقت تلاشی است برای نقد آدم های اشتباه و بی تخصصی که در موقعیت نادرست مدیریتی قرار میگیرند و خواسته یا ناخواسته به جلو رانده میشوند.

مهران مدیری

ادامه این سریال تحت عنوان مرد دوهزار چهره در نوروز 88 روی آنتن شبکه سه سیما بود که در حقیقت ادامه همین ساختار و داستان اما در موقعیت های متفاوتی بود.

3-هیولا / 1398

مهران مدیری

هیولا یک مجموعه تلویزیونی طنز با ژانر سیاسی اجتماعی بود که از شبکه نمایش خانگی پخش میشد. این مجموعه 19 قسمتی در دوران پخش از محبوبترین سریال های شبکه نمایش خانگی محسوب میشد و یکی از بهترین سریال های مهران مدیری است.داستان مجموعه، خانواده شرافت را نشان می‌دهد، که از زمان پادشاهی احمدشاه می‌خواهند با شرافت زندگی کنند و همین با شرافت زندگی کردنشان دردسرهای زیادی برایشان درست کرده و آنها را به فقر می‌کشاند.

مهران مدیری

هوشنگ شرافت، سرپرست خانواده پس از مدت‌ها از شریف بودن خسته شده و دست به همکاری با خانواده یکی از دانش‌آموزانش به نام کامروا می‌زند و ناخواسته درگیر یک زندگی جنایی می‌شود و از همین راه ثروتی بادآورده به‌دست می‌آورد. داستان این مجموعه اختلاس و فساد اقتصادی را نمایان می‌کند.

4-شب های برره / 1384

مهران مدیری

یکی از مهمترین و بهترین سریال های مهران مدیری در کارنامه کاری تلویزیونی اش بدون شک داستان شب های برره بود. این سریال در حقیقت توضیحی بود برای برره روستایی که در آثار پیشین مهران مدیری و برادران قاسم خانی از آن ذکر میشد و به یکی از بهترین سریال های طنز ایرانی بدل شد که قابل مقایسه با برخی از بهترین سریال های کمدی خارجی بود.

مهران مدیری

از قضا برره با محبوبیت زیادی مواجه شد و طرفداران زیادی پیدا کرده بود، تا حدی که شوخی ها و الفاظ برره ای و حتی پول برره ای در میان مردم تا مدتها رواج داشت.

4-قهوه تلخ/1389

مهران مدیری

سریال قهوه تلخ در ژانر کمدی محصول سال 1389 به کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی امیرمهدی ژوله است. مهران مدیری در کارنامه خود سریال های موفقی چون پاورچین، نقطه چین، شبهای برره، باغ مظفر و مرد هزار چهره را ثبت کرده و بعد از این موفقیت ها به سراغ ساخت سریال پربازیگر (35 بازیگر اصلی) قهوه تلخ رفت.طراح و گرافیست این سریال پانته آ واعظ نیا می باشد.قهوه تلخ در زمان پخش خود به عنوان موفق ترین سریال رسانه خانگی و لقب پرفروش ترین سریال سال را از آن خود کرد. ساخت دکور این مجموعه از مهر ۱۳۸۸ و در مکان سابق ضبط سریال طنز شب های برره انجام گرفت.

مهران مدیری

در این سریال جذاب ستارگانی چون مهران مدیری، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی، رضا فیض نوروزی، غلامرضا نیکخواه، برزو ارجمند، الیکا عبدالرزاقی، سحر جعفری جوزانی، هادی کاظمی و... به بازیگری پرداخته اند.این سریال در جشن حافظ برنده جایزه در رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد (با بازی مهران مدیری) شد.

کدخبر: 1034642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمد جوادی
آیا این خبر مفید بود؟