مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس

زیبایی همواره یکی از دغدغه های جامعه ی بشری بوده است. این حال، استانداردهای زیبایی در طی تاریخ موقتی و گاهی افراطی بوده اند. آنچه در ادامه میبینید یکی از وحشتناکترین ملاک های زیبایی در عصر ویکتوریایی بوده که با مرگ و میر بسیاری همراه بوده.

قرن 19

یکی از خطرناک ترین ترندهای زیبایی در قرن ۱۹ در عصر ویکتوریا ظاهر سل گونه بود. زنان شیفته ی ظاهری بودند که بیماری سل به فرد می داد. پوست رنگ پریده، لبان قرمز رنگ و کمر باریک. این امر موجی در میان زنان به راه انداخت که به عمد خود را به بیماری سل مبتلا می کردند یا لب های خود را قرمز و پوست شان را رنگ پریده می کردند. زن ها در این دوره همچنین کرست های تنگی به تن می کردند که مشکلات جسمانی زیادی برای آن ها ایجاد می کرد همچنین مداد سربی میک می زدند و سرکه می خورد

قرن 19

در این دوره لباس سبز رنگ بسیار محبوبیت پیدا کرد برای این منظور از یک رنگ کشنده ی حاوی آرسنیک برای رنگ کردن پارچه ها استفاده می شد.

به این رنگ «سبز پاریسی» گفته می شد و از آن برای ساخت رنگ دیوار هم استفاده می شد. گرچه در عصر ویکتوریایی فراد زیادی بر اثر تماس با آرسنیک جان خود را از دست دادند، اما مدت زیادی طول کشید تا به ارتباط میان این ماده شیمیایی با این مرگ و میرها پی برده شود.

این رنگ طیفی از سبز بود که روی لباس جلوه ی خیره کننده ای داشت، اما در تماس با آب، یک ماده شیمیایی کشنده از خود آزاد می کرد.

قرن 19

کدخبر: 1013553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟