فیلم دوبله فوق‌العاده خفن و خنده‌دار باب اسفنجی با لهجه قمی توسط جواد رضویان و مهران غفوریان

مهران غفوریان (زادهٔ 3 شهریور 1353) بازیگر و کارگردان ایرانی است. وی فارغ‌‌التحصیل رشتهٔ نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است و با بازی در مجموعه لبخند سوم (1373) وارد عرصهٔ بازیگری شد. وی در سال 1380 با کارگردانی مجموعهٔ زیر آسمان شهر به شهرت رسید.

سید جواد رضویان (زادهٔ 25 خرداد 1353) بازیگر، کارگردان و خواننده ایرانی است. رضویان از پدری یزدی و مادری قمی در شهر قم زاده شد. او به‌طور اتفاقی وارد رشته بازیگری شد. رضویان در سال اول دانشگاه با مهران غفوریان، امیر غفارمنش و بیژن بنفشه‌خواه هم‌کلاس بود و به کمک آن‌ها وارد این رشته شده‌است. رضویان از سال 1373 در عرصه بازیگری مشغول به کار شده‌است. او با مجموعه سیب خنده به تلویزیون آمد؛ ولی با مجموعه پاورچین به کارگردانی مهران مدیری به موفقیت رسید و در جایزه بزرگ مجدداً به کارگردانی مدیری این موفقیت را تکرار کرد. بازی او در سریال در حاشیه و در حاشیه 2 به کارگردانی مدیری باعث محبوبیت بیش از پیش رضویان شد. رضویان یکی دو تجربه کارگردانی هم از جمله مجموعه صفر بیست و یک داشته که البته نتوانست در این زمینه موفقیت‌هایی که در عرصه بازیگری به‌دست آورده بود را تکرار کند. وی تاکنون در چند تله‌فیلم نیز بازی کرده و تا به حال چند آلبوم نیز بیرون داده‌است که آخرین آن کار آن با نام لحاف‌دوزی است. وی تنها یک فرزند دختر به نام یامین رضویان دارد.

رضویان، شنبه 29 اسفند 1394 در آخرین روز سال 1394 پس از آنکه به عنوان یکی از سه بازیگر برگزیده برنامه سه ستاره معرفی شد با بغض اعلام کرد که دیگر در تلویزیون کار نخواهد کرد و برای همیشه خداحافظی کرد. اما مدتی پس از این ماجرا در مجموعه همسایه‌ها و صفر بیست و یک به ایفای نقش پرداخت و دوباره به تلویزیون برگشت.

کدخبر: 1009462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟