بیوگرافی و عکس های محمد باقر قالیباف در جوانی با خانوادگی

بیوگرافی کامل محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران به همراه کارنامه فعالیت های قالیباف و اطلاعات و عکس های خانوادگی دکتر قالیباف را در ادامه مشاهده میکنید.

بیوگرافی محمد باقر قالیباف

نام:محمد باقر

نام خانوادگی:قالیباف

تاریخ تولد:1 شهریور 1340

محل تولد:طرقبه خراسان

تحصیلات:دکترای رشته جغرافیایی سیاسی

وضعیت تاهل:متاهل

همسر:زهرا مشیرالاستخاره

فرزندان:دو فرزند پسر و یک دختر

 

محمد باقر قالیباف

بیوگرافی محمد باقر قالیباف

زندگی شخصی و خانواده محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران جزو چهره‌های شناخته شده‌ای است که اغلب شما با وی آشنایی دارید. قالیباف در تاریخ اول شهریور ماه سال 1340 متولد شد و اگر بخواهیم بگوییم محمد باقر قالیباف اهل کجاست شهر طرقبه خراسان پاسخ این سوال خواهد بود.

محمد باقر قالیباف عضو یک خانواده 8 نفره است که سه برادر و دو خواهر دارد؛ پدر قالیباف حاج حسین قالیباف است که یکی از کسبه قدیمی و معتمدان محل زندگیش بوده و مادر قالیباف نیز خیرالنسا بوژ مهرانی است که وی نیز اهل نیشابور است.

در مورد خواهر و برادران قالیباف اطلاعات متنوعی در فضای مجازی منتشر شده است که تایید شده‌ترین آنها متعلق به برادر شهید قالیباف است که با نام حسن قالیباف در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده است.

محمد باقر قالیباف و پدرش

محمد باقر قالیباف در کنار پدرش

ازدواج و همسر محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف در سن 22 سالگی ازدواج کرد و به جرگه متاهلین پیوست. همسر قالیباف خانم زهرا سادات مشیرالاستخاره است که به واسطه همسایه بودن با خانه پدری قالیباف این دو با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کردند.

محمد باقر قالیباف و همسرش

محمد باقر قالیباف در کنار همسر و فرزندش

فرزندان محمد باقر قالیباف

آقای قالیباف سه فرزند یعنی دو پسر و یک دختر هستند. نام پسران قالیباف الیاس و اسحاق بوده نام دختر محمد باقر قالیباف مریم می‌باشد.

پسر محمد باقر قالیباف و نوه اش

محمد باقر قالیباف در کنار پسر و نوه اش

همسر محمد باقر قالیباف کیست؟

چنانچه بخواهیم به طور خلاصه بیوگرافی زهرا مشیر الاستخاره همسر قالیباف را در این مطلب بگنجانیم باید بگوییم که وی در تاریخ 8 فروردین سال 1340 در طرقبه خراسان متولد شد و 2 سال از همسرش کوچکتر است. تحصیلات زهرا مشیر دکترای رشته جامعه شناسی فرهنگی است و ایشان در حال حاضر در این دانشگاه استادیار هستند.

الیاس قالیباف پسر ارشد محمد باقر قالیباف

در مورد فرزندان آقای قالیباف تصاویر و اطلاعات چندان زیادی در دسترس نیست ولی نسبت به دو فرزند دیگر ایشان، الیاس فرزند اول خانواده در فضای مجازی فعال‌تر است و عکس‌هایی از خود در کنار پدر و دخترانش منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

الیاس قالیباف فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی بوده و گفته می‌شود شغل پسر قالیباف مربوط به حوزه مطبوعات است. پسر بزرگ محمد باقر قالیباف چند سال پیش ازدواج کرده و در حال حاضر 2 فرزند دختر دارد.

الیاس قالیباف و دخترانش

محمد باقر قالیباف در کنار الیاس قالیباف و دخترانش

کارنامه فعالیت های قالیباف

شروع فعالیت محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران از سن نوجوانی و در سال 1356 با ورود به جلسات مسجد مسیر فکری خود را انتخاب کرد و پس از پیروزی انقلاب وارد نیروی بسیج شد محمد باقر قالیباف با آغاز جنگ تحمیلی و از سال 1359 عضو سپاه پاسداران انقلاب شد و در آن دوران مسئولیت‌های مختلفی در عملیات‌های انجام شده بر عهده او بود.

از همان سالهای شروع جنگ ایران و عرق تا پایان این جنگ، محمدباقر قالیباف در جایگاههای مختلف فرماندهی و ماموریت های مختلف، در این عرصه حضور داشت.

قالیباف در جبهه

محمد باقر قالیباف در کنار شهید ابولفضل رفیعی

سوابق و فعالیت های قالیباف در دوران جنگ

  • فرمانده تیپ امام رضا (علیه السلام) در سال 1361
  • فرمانده لشکر 5 نصر خراسان در سال 1362
  • فرمانده لشکر 25 کربلا

فرماندهی نیروهایی هوایی سپاه

سردار قالیبافت بعد از سالها فعالیت در جبهه و دوران بعد از جنگ تحمیلی، با حکم رهبری در سال 1376 به فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

فرماندهی تهران بزرگ

سردار قالیباف در سال 1379 به عنوان فرمانده نیروی انتظامی کشور انتخاب شد و در دوران خدمت خود اقدامات موثری همچون تجهیز پلیس به خودروی روز دنیا مانند مرسدس بنز و تویوتا برای نیروهای عملیاتی و راه اندازی 110 و دفاتر پلیس +10 را به انجام رساند.

قالیباف فرمانده نیروی انتظامی

محمد باقر قالیباف فرمانده نیروی انتظامی

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

قالیباف در سال 1381 پذیرای مسئولیت ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

دکتر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری

  • وی در سال 1386 و دو سال بعد از کناره گیری از فرماندهی نیروی انتظامی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.
  • دومین کاندیداتوری قالیباف در ریاست جمهوری، سال 1392 رقم خورد.
  • دکتر محمد باقر قالیباف برای بار سوم در سال 1396 کاندیدای ریاست جمهوری شد ولی پیش از برگزاری انتخابات به نفع شهید سید ابراهیم رئیسی کنار کشید.

قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری

محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری

ورود دکتر قالیباف به شهرداری تهران

وی برای بار اول در سال 1384 بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد و 4 سال بعد مجدد در همین سمت باقی ماند. البته این 8 سال مداوم، پایان دوران شهرداری قالیباف نبود و در انتخاب شهردار در سال 92 همچنان با رای بیشتر، بار دیگر به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

ورود به مجلس شورای اسلامی

محمدباقر قالیباف کاندیدای مجلس مردم تهران در اسفند 98 بود که موفق شد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تهران، روی صندلی مجلس بنشیند و بعدها به عنوان رئیس مجلس به فعالیت خود ادامه داد.

محمدباقر قالیباف خلبان

همراه شدن عنوان خلبان با نام دکتر قالیباف سوال برانگیز شد تا اینکه مطلع شدیم ایشان زمانی که فرمانده نیروی هوا فضا بوده، آموزش خلبانی هواپیمای مسافربری را دیدند و مدتی هم کمک خلبان بودند.

خلبانی قالیباف

خلبانی محمد باقر قالیباف در کنار داریوش ارجمند

کتاب ها

  • کتاب حکومت محلی یا استراتژی توزیع فضایی قدرت سیاسی در ایران
  • کتاب ایران و دولت توسعه گرا
  • کتاب تاریخ سیاسی پس از جنگ جهانی اول

عکسهای محمدباقر قالیباف

جوانی محمد باقر قالیباف

جوانی محمد باقر قالیباف

قالیباف و جمشید مشایخی

محمد باقر قالیباف و استاد جمشید مشایخی/ عکس از شاداب وثوقی

نوه محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف و نوه هایش در پیاده روی اربعین

کدخبر: 1001903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟