حاشیه های جالب و عجیب جشنواره فیلم فجر در 5 روز نخست

در پنجمین روز جشنواره فجر سانس اول فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی و در نوبت دوم فیلم «امپراتور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی اکران شد و فیلم آخر شب نیز «عرق سرد» سهیل بیرقی بود.

 

واکنش تند تهیه‌کننده «لاتاری» به کارشناسی که در تلویزیون به خلیج فارس گفت خلیج

سیدمحمود رضوی در توییتر به صحبت‌های کارشناس برنامه «هفت» واکنش تندی نشان داد.

سیدمحمود رضوی در توییتر نوشت: «آقایان مسئول رسانه ملی لطفا کلاهتان را بالاتر بگذارید، این فاجعه در رسانه شما اتفاق افتاده نه الجزیره و العربیه و BBCPersian .

آقای فاضلی ما «لاتاری» را ساخته‌ایم که به شما و امثال شما یاد بدهیم که اینجا خلیج فارس است نه خلیج.»

توضیحات نوید محمدزاده درباره مدل عجیب موهایش و بازی در نقش آدم‌های عقده‌ای

نوید محمدزاده در نشست فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با پرسشی درباره مدل موهایش مواجه شد و در پاسخ گفت: «خودم دوست داشتم مدل موهایم این‌طور باشد و خیلی دوست ندارم شکل نرمال و مثل همه باشد، حالا ببینیم اینستاگرام Instagram چه اتفاقی می‌افتد؟! از اینکه می‌آیند و در اینستاگرام فحش می‌دهند خوشم می‌آید، چون ما در حمله‌ها خودمان را پیدا می‌کنیم. من نماد همان‌هایی هستم که در اینستاگرام حمله می‌کنند.»

او درباره سئوال دیگری که به مشابهت نقش‌های او حضور در نقش شخصیت‌های عقده‌ای گفت: «پیشنهاد من این است که فیلم‌ها را با هم ببینم و به صورت ملموس ببینیم چه وجه تشابهی دارد. اینکه پزشک Doctor بازی کنیم یا گدا به معنای تفاوت بازیگری نیست. بازیگر Actor باید در ایفای نقش یک طبقه بتواند به شکل‌های مختلف کارش را انجام دهد. اگر توانسته باشم این تفاوت را نشان دهم که خدا را شکر در این غیر این صورت کارم ضعف دارد. کاراکترها در فیلم‌هایی که اشاره شد از جمله «خفگی»، «عصبانی نیستم»، «ابد و یک روز» و ... ابعاد مختلفی دارند و فقط نباید به ظاهرشان نگاه کرد.»

اظهارات تند تهیه‌کننده «امپراطور جهنم» درباره حذفیات و خنثى شدن فیلم

خزاعی تهیه کننده فیلم «امپراطور جهنم» گفت: شش سال قبل فیلمنامه‌ای را آقای شیخ طادی به من ارائه کردند که قرار بود، به عنوان سریال با تلویزیون کار کنیم. بعد از چهار سال هیچ نهاد و سازمانی پاسخگو ما نبود. به ما می‌گفتند مسائلی که شما مطرح می‌کنید خیلی حساس است و به صلاح نیست با توجه به مسائل دیپلماتیک مطرح شود. من می گفتم گاهی یک هنرمند Artist چیزی را می‌بیند که سیاستمداران نمی‌بینند. آقای شیخ‌طادی به من می‌گفتند چرا باید آنقدر جان بکنیم تا یک کار استراتژیک بسازیم. اما در نهایت چند نفر شخصا از ما حمایت کردند. فیلمی که امروز در سالن سینما Cinema می‌بینید، فیلم واقعی «امپراطور جهنم» نیست. این فیلمی‌ست که ما می‌توانستیم نمایش‌اش دهیم و به نظرم کسانی که سال گذشته این فیلم را قربانی کردند، باید پاسخگو باشند. دوستان آسوده باشید که این فیلم به هیچکس بر نمی‌خورد. مسائلی در مورد اتحادیه اروپا، آینده عربستان، نسل کشی و ... حذف شده است. آقای افروغ راحت باشید که این فیلم بارها سانسور شد و الان خنثی است. حالا هر روز مصاحبه کنید که چرا فیلم را به جشنواره راه دادند!...

علاقه کارگردان «عرق سرد» به زنان عصیانگر

در نشست فیلم «عرق سرد»، سهیل بیرقی درباره تفاوت‌های دو فیلم «عرق سرد» و «من» (اثر قبلی این کارگردان) توضیح داد: «طراحی فیلمنامه این دو کار با هم تفاوت دارد. در فیلم «من» با فیلمنامه‌ای همراه با خرده‌پیرنگ روبرو بودیم و در این فیلم با یک فیلمنامه کلاسیک روبرو هستیم.»

او همچنین در واکنش به این پرسش که چرا در دو فیلمی که ساخته است، علاقه‌مند به نشان دادن زن‌های عصیانگر است پاسخ داد: «من واقعا خودم ریشه این موضوع را نمی‌دانم و دنبالش هم نمی‌گردم. مسئله‌ای در ناخودآگاه من وجود دارد که اگر بخواهم دنبالش بگردم آن ناخودآگاهی و زیبایی‌اش را از دست می‌دهم.»

در ادامه، باران کوثری، بازیگر «عرق سرد» درباره بازی در این فیلم و کم کردن 21 کیلو وزن برای ایفای این نقش گفت: «من خوشحالم که با وجود فیزیکی که داشتم، سهیل بیرقی به من اعتماد کرد و این نقش را به من داد. این نقش، شاه‌نقش است و از ایفای آن بسیار لذت بردم. جدا از اینکه سوژه و فیلم جذاب بود، نقشم را هم بسیار دوست داشتم.»

این بازیگر با اشاره به کارنامه بازیگری‌اش در چند سال گذشته افرود: «سال‌هاست که از سینما ناامید شده‌ام و بیشتر وسوسه بازی در تئاتر را دارمم. بعضی از کارهای سینمایی‌ام در سال‌های اخیر تنها برای کسب درآمد بوده است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟