ابوترابی فرد: استقلال سیاسی امروز ایران یک سرمایه بزرگ است

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی ‌فرد این مطلب را در خطبه دوم نخستین نماز جمعه سال 97 بیان کرد.
وی سال نو را به مردم تبریک گفت و افزود: امیدوارم در پرتو آموزه های وحیانی و در سایه تحکیم پیوند خویش با اولیای دین مسیر سعادت و عزت را آن گونه که شایسته ملت ایران است بپیمائیم.
ابوترابی با الهام از بیانات اخیر رهبری اظهار داشت: در نمازهای جمعه که درباره سرمایه های نظام که در طول چهار دهه مجاهدت و مقاومت ملت به دست آمده است و ریشه ها و عوامل کلیدی آفرینش این سرمایه ها برای ملت ایران و امت اسلام سخن خواهم گفت.
او افزود: با تبیین سرمایه های به دست آمده به تحلیل کاستی ها، ضعف ها و حوزه هایی که نظام جمهوری اسلامی در اندازه مورد انتظار ظاهر نشده است خواهم پرداخت و ریشه ها و عوامل عدم موفقیت را درخور فهم و اقتضای وقت محضر ملت ایران و مسوولان خواهم گفت.
وی اضافه کرد: با دریافت نظرات اهل نقد و فکر، ریشه ها و عوامل کلیدی ضعف و کاستی ها را تبیین و راه های برون رفت از آن را اشاره خواهم کرد؛ امیدوارم با فهم درست سرمایه ها و ظرفیت ها و با تحلیل دقیق کاستی ها و ضعف ها و فهم راه برون رفت از چالش های پیش رو با شتاب در مسیر خلق قدرتی برتر و به دست آوردن جایگاهی ممتاز قدم برداریم و در این راه بدون تردید، نیازمند به اجماع ملی هستیم .
ابوترابی فرد گفت: باید دست ها در دستان یکدیگر قرار گیرد و زیر خیمه انقلاب، متحد و هماهنگ حرکت کنیم تا بتوانیم به موفقیت ها و پیروزی های لازم دست پیدا کنیم.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازی از بیان خویش به دو مقوله استقلال Esteghlal و آزادی Freedom اشاره کردند؛ در 200 سال اخیر بیش از 50 درصد از جغرافیای ایران تجزیه شد؛ حکمرانان ناصالح، وابسته و مزدور در مجلس شورای ملی سابق با یک قیام و قعود تجزیه کشور را تصویب کردند.
وی خطاب به جوانان با بیان این که امروز، ایران در یک جایگاه فاخر از استقلال قرار دارد، یادآوری کرد: چند روز قبل، رئیس اسبق دانشکده ژئوفیزیک دانشگاه تهران در نشست با جمعی از استادان دانشگاه، گفت که من قبل از انقلاب در سیستان و بلوچستان سربازبودم و شاهد بودم یک درجه دار و مستشار آمریکائی وارد پادگان شد و فرمانده ارشد دانشگاه در برابر او با تواضع و فروتنی سلام نظامی داد. حقارت ملت ایران در برابر یک درجه دار آمریکایی را با همه وجود مشاهده و ساعت ها گریه کردم.
ابوترابی فرد در خطابی دیگر به جوانان ادامه داد: انقلاب اسلامی، آن ذلت دیروز را به اقتدار امروز تبدیل کرده است که رئیس جمهوری آمریکا اظهار می دارد نفوذ منطقه ای ایران برای ما مایه نگرانی است. این نفوذ منطقه ای اسلام و آموزش های وحیانی است که به ملت های فلسطین، یمن، لبنان، سوریه، عراق و دیگر ملت های منطقه هویت دیگری بخشیده است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: در حوزه آزادی، رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند که آزادی در کشور تامین شده است. عده ای بی انصاف اند از آزادی موجود استفاده می کنند و به دروغ می گویند آزادی وجود ندارد. امروز در کشور ما آزادی فکر، بیان و انتخاب است.
وی با الهام از بیانات رهبری به صاحبان قلم، فکر و اندیشه ورزانی که با مبانی انقلاب زوایه و نقد دارند توصیه کرد: از این کلام رهبری الهام بگیریم، اگر نقد داریم اهل انصاف باشیم. همه باید انصاف را رعایت کنند.
وی در توصیه ای دیگر به مسوولان قضائی و ذیربط آن گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تببین فرموده اند که در نظام جمهوری اسلامی، آزادی فکر، بیان و انتخاب هست. مسوولان مراقب باشند مبادا از این نقشه راه گامی فراتر برداشته شود. اقتدار نظام در سایه التزام به رهنمودهای رهبری است که برآمده از آموزه های قطعی دین و قانون Law اساسی الهام بخش جمهوری اسلامی است. در همین چارچوب قدم برداریم.
وی در فرازی دیگر به مبحث تولید ملی پرداخت و گفت: تولید ملی در سایه تلاش موفق مبتنی بر دانش، علم و ایمان سه نهاد محقق می شود؛ نهاد نخست، نهاد تولید کننده کالا است.
ابوترابی فرد خطاب به تولید کنندگان اظهار داشت: اگر می خواهید کالای ایرانی، ایران و 15 کشور همسایه را فتح و به افق های دور راه پیدا کند، باید از سه ویژگی بالاترین کیفیت و کمترین قیمت تمام شده در کوتاهترین زمان پیروی کنید. این تولید، به معنای تولید دانش بنیان است.
وی خطاب به صاحبان بنگاه های اقتصادی کشور نیز گفت: من از زبان دانشگاه با شما سخن می گویم، استادان معترض اند که چرا صنعت و اقتصاد حل مشکلات خود را از دانشگاه نمی طلبد، صنعتی پیشرو است که فشار او دانشگاه را به حرکت درآورد.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که دفاع مقدس، دانشگاه را به یک سکوی پرش تبدیل کرد گفت: نیروهای انقلابی مدافع کشور، دانشگاه را به یک عامل خلق قدرت برای ملت ایران تبدیل کردند.
وی ادامه داد: (اما) صنعت، امروز کمترین رابطه را با دانشگاه دارد. باید این دغدغه رهبر معظم انقلاب که از سالها پیش بر رابطه صنعت و دانشگاه تاکید می کردند در سایه مطالبه نهاد تولید کننده کالا به وجود آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 368380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟