جلوگیری از بیماری روده ای در سفر با این غذاها

مصرف غذاهای سالم در حالت کلی برای بدن بسیار مفید است. همیشه در هر سن و جایی که هستید باید غذاهای سالم مصرف کنید. اگر به مسافرت می روید حتما غذاهای سالم بخورید. تحقیقات نشان داده که استفاده از غذاهای سالم در طول سفر از ابتلا به بیماری های روده‌ای جلوگیری می کند. بهترین غذاهای سالم را در طول سفر در ادامه بشناسید.

به گزارش رکنا، یک کارشناس آموزش اورژانس کشور گفت: مسافران ممکن است در طول سفر با مسمومیت ها و بیماری های روده ای که با تب، استفراغ، دردهاى چنگه اى شکم همراه است، مواجه شوند در حالی که به مصرف غذاهای سالم می توان از ابتلا به‌ این بیمارى ها پیشگیری کرد.

آرزو دهقانی در این باره اظهار کرد: مسمومیت‌ها و بیماری‌های روده ای مانند اسهال در بیشتر موارد پس از چهار تا پنج روز فروکش مى کند و برای جلوگیری از آن می توان نوشابه هاى گازدار مثل انواع کولاها و نوشیدنی های داغ مثل چاى یا قهوه مصرف کنند.

در طول سفر چه بخوریم؟

وی افزود: در طول سفر بهتر است آب‌هاى آشامیدنى که داخل بطرى هاى پلمب شده عرضه مى شوند و همچنین میوه و سبزى هاى خامى که مى توانند پوستش را بکنند، مصرف کنند.

دهقانی با بیان این که مصرف آنتى بیوتیک هایى که پزشک تجویز مى کند، باعث مى شود علائم مسمومیت با سرعت بیشترى بهبود پیدا کند،‌ تصریح کرد: کودکان، زنان باردار و افراد سالمند ممکن است بر اثر اسهال به آسانى دچار کم آبى بدن شوند. در این افراد بهتر است از پودر یا محلول هایى که براى رفع کم آبى موجودند مثل محلول ORS استفاده کنند.

کارشناس آموزش اورژانس خاطرنشان کرد: اگر کودک تان تب بالاى 39 درجه داشت، دچار کم آبى شدید شده بود و مرتباً استفراغ مى کرد، باید او را سریع نزد پزشک ببرند.

کدخبر: 700883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟