مزیت دئودورانت‌هایی که منیزیم دارند چیست؟

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، افراد به ظاهر و تمیزی خود اهمیت ‌می‌دهند. داشتن ظاهری زیبا و بوی خوش یکی از مهم‌ترین فاکتورهای آراستگی محسوب ‌می‌شود. اما با رفتن یه سمت هوای سرد و استفاده از لباس‌های گرم، یکی از بزرگترین معضلات افراد عرق کردن و در پی آن، ایجاد بوی بد و خیسی و لک بر روی لباس‌شان است. یکی از راه‌های جلوگیری از این بوی بد، استفاده از دئودورانت‌هایی است که در آن از منیزیوم استفاده کردند.

عرق چیست و چگونه به وجود می‌آید؟

عرق ماحصل واکنش دو غده زیر پوستی به اسم «اکراین» و «آپوکراین» در مقابل گرما است. خود عرق برای انسان عملا بی‌بو بوده، اما بوها به دلیل تجزیه عرق توسط باکتری‌ها ایجاد ‌می‌شود. سرعت وقوع این اتفاق و اکوسیستم میکروبی افراد باهم متفاوت است. به همین دلیل است که  بدن برخی افراد ممکن است بوی بیشتری نسبت به دیگران داشته باشد.

یکی از مهمترین راه‌های کنترل تعریق و رفع بوی بد، استفاده از دئودورانت‌ها است.

دئودورانت چیست و چگونه جلوی بوی بد بدن را می‌گیرد؟

دئودورانت‌ با ترکیباتی که دارد کمک ‌می‌کند تا باکتری‌هایی که عرق بدن را تجزیه ‌می‌کنند، کنترل شوند.

پوست زیربغل، به دلیل سطح گسترده‌ای که دارد، بدون هیچ محافظی در معرض مستقیم دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها قرار ‌می‌گیرد. به همین دلیل باید در زمان انتخاب دئودورانت‌ها توجه کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب دئودروانت مناسب این است که حتما به میزان آلومنیوم و الکل موجود در آن توجه کنیم. در اکثر ضد تعریق‌ها از آلومنیوم و مشتقات آن استفاده ‌می‌شود، اما در برخی از آن‌ها میزان آن متفاوت است. یک دئودورانت مناسب باید کمترین میزان آلومنیوم را داشته باشد، زیرا به مرور زمان آلرژی و مشکلات پوستی ایجاد ‌می‌کند.

منیزیوم در دئودورانت چه مزیتی نسبت به آلومینیوم دارد؟

بعضی از دئودورانت‌ها، به جای استفاده از آلومینیوم، منیزیوم دارند. احتمالا درباره فواید منیزیم برای پوست شنیده‌اید. به گفته متخصصان پوست، منیزیم باعث آبرسانی، ترمیم سد پوستی، درمان اگزما و تحرکات پوستی ‌می‌شود. آسیب‌های ناشی از نور خورشید و التهابات ناشی از اشعه UV را کاهش ‌می‌دهد، پوست را از معرض آسیب‌های رادیکال‌های آزاد در امان ‌نگه داشته و آن را مرطوب نگه ‌می‌دارد. همچنین منیزیوم با توجه به فرمولاسیونی که دارد برای درمان آکنه و بهتر عمل کردن مولکول DNA مفید است. این ماده سیستم ایمنی بدن را بهبود ‌داده و آن را در برابر آکنه و جوش مقاوم ‌می‌کند. کمبود این ماده باعث ‌ترشح آنتی هیستامین در بدن شده و در پی آن باعث قرمزی و خشکی پوست ‌می‌شود. در نتیجه با مصرف این ماده اگزمای پوستی از بین ‌می‌رود.

اگر از منیزیوم به صورت موضعی روی پوست استفاده شود ‌می‌تواند به بهبود زخم و سم زدایی بدن کمک کند و در کنار آن جلوی بوی بد بدن را بگیرد. به همین دلیل امروزه در دئودورانت‌ها‌، به جای آلومینیوم از این ماده استفاده ‌می‌شود.

نتجیه نهایی

پس با بررسی محصولاتی که در بازار موجود است به سلامتی خود اهمیت داده و دئودورانت‌هایی را انتخاب کنید که کمترین میزان آلومینیوم را دارا هستند و حتی به جای آن از منیزیوم استفاده کرده‌اند.

کدخبر: 1051094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟