معرفی غذاها و نوشیدنی‌های محلی قطر و رستوران‌های معروف

معروف‌ترین غذاها و شیرینی‌هایی که باید در قطر امتحان کنید

اگر ویزای قطر را گرفتید و در فکر سفر به این کشور زیبا و تماشایی هستید و به‌خصوص اگر از عشاق شکم‌گردی در سفر محسوب می‌شوید، باید به شما تبریک گفت؛ چرا که قطر بهشت شماست. کسانی‌که به قطر سفر می‌کنند، با تعداد زیادی از غذاها، دسرها و شیرینی‌جات عربی مواجه می‌شوند که اگر از حق نگذریم، بیشتر آن‌ها خوشمزه و لذیذ هستند و حداقل برای یک‌بار امتحان گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند. در ادامه به‌چند غذای معروف قطری می‌پردازیم که در همین لیست قرار می‌گیرند.

مجبوس؛ غذای پرطرفدار قطری

شکم‌گردی در قطر را با مجبوس آغاز کنید. غذایی که البته گویا از عربستان به این کشور آمده و حالا یکی از غذاهای پرطرفدار آشپزخانه قطری‌هاست. مجبوس یا کسبه ترکیبی از برنج و ادویه‌های خوش‌عطر و بوی عربی است که داخل آن را با انواع گوشت‌های تازه و خوش‌طعم بره، مرغ، شتر، میگو و ماهی پر می‌کنند. ادویه‌های مخصوص این غذا هم شامل ادویه‌های معروف عربی مانند رازیانه، زیره، دارچین، میخک، گشنیز، فلفل سیاه و قرمز و ... است. 

سالونا؛ غذای عربی پرادویه و لذیذ

سالونا یکی دیگر از غذاهای محبوب قطری‌هاست که از گوشت، ادویه و سبزیجات درست می‌شود. پخت سالونا پیچیده نیست و مواد زیادی هم در پخت آن به‌کار نمی‌رود؛ اما غذای بسیار خوش طعمی است و پیشنهاد می‌شود در سفر به قطر حتما آن را امتحان کنید. این غذا را می‌توانید در اکثر رستوران‌های قطر پیدا کنید و درصورتی‌که علاقه داشتید می‌توانید در خانه هم آن را به‌راحتی طبخ کنید و لذت ببرید. این غذا شباهت زیادی به آبگوشت ایرانی دارد و با مرغ، گوشت و حتی ماهی درست می‌شود.

بلالیت؛ ترکیبی از طعم‌های هندی و عربی

اگر به طعم غذاهای هندی و عربی علاقه‌دارید یا از طرفداران غذاهای شیرین هستید، احتمالا از نوش‌جان‌کردن بلالیت لذت خواهید برد. بلالیت از هند وارد آشپزخانه قطری‌ها شده و به مرور تغییراتی در آن ایجاد شده است. البته بلالیت بیشتر مناسب میان‌وعده یا صبحانه است. این غذا از ترکیب نودل، شکر و زعفران پخته می‌شود و طعم بسیار خوبی دارد. جالب است بدانید که در رستوران‌های محلی شهرهای جنوبی ایران هم می‌توانید بلالیت را با کمی تغییرات پیدا کرده و امتحان کنید. این غذا کاملا انرژی‌بخش و یک میان‌وعده مناسب برای سفر است. 

دلمه برگ مو؛ با طعم قطری

اگر از علاقه‌مندان دلمه برگ مو هستید، از خوردن "ورق عنب" قطری‌ها هم لذت خواهید برد. عرب‌ها هم این دلکه را با همان مواد اولیه دلمه ایرانی درست می‌کنند که شامل برگ مو، برنج، گوشت و سبزیجات است با این تفاوت که چاشنی این غذا با مدل ایرانی آن متفاوت است و امتحان‌کردن آن خالی از لطف نیست. اگر غذاهای گیاهی را ترجیح می‌دهید، ورق عنب را می‌توانید به‌صورت گیاهی و بدون گوشت هم سفارش داده و از میل‌کردن آن لذت ببرید. 

https://file.tesmino.ir/images/2024/08/images_1723468927_66ba0c7f77488.jpg

خنفروش؛ دسر خوش طعم عربی

از غذاهای عربی که بگذریم، آشپزخانه قطری‌ها مملو از دسرها و شیرینی‌های وسوسه‌انگیز و خوشمزه مانند همین خنفروش است. خنفروش یک دسر مشهور قطری و شاید عربی محسوب می‌شود که شبیه بیسکوییت‌های کوچک با عطر و طعم جذاب گلاب و دارچین و زعفران است. اگر از طرفداران دسرهای شیرین هستید، از طعم خنفروش سیر نخواهید شد. پس توصیه می‌کنیم که این دسر را هم حتما در این سفر امتحان کنید.

کنافه؛ رشته محبوب در اکثر کشورها

اگر کنافه را تابه‌حال در ترکیه یا کشورهای حاشیه خلیج فارس امتحان نکردید، این سفر را برای امتحان‌کردن آن از دست ندهید. یکی از خوشمزه‌ترین کنافه‌ها را اینجا در قطر میل خواهید کرد. کنوفه یک شیرینی بسیار پرطرفدار از ترکیب رشته‌های مخصوص برشته و نوعی پنیر است که با خامه یا بستنی سرو می‌شود. این شیرینی را در ظروف مخصوصی طبخ می‌کنند و گاهی به‌همراه آن یک شربت شیرین هم روی میز می‌آورند. اگر علاقه‌مند شیرینی باشید، عاشق طعم منحصربه‌فرد کنافه خواهید شد.

سمبوسه و فلافل با طعم قطری

احتمالا سمبوسه و فلافل، این دو غذای محبوب و ارزان قیمت را در ایران و به‌خصوص در شهرهای جنوبی خودمان تست کرده باشید. در قطر هم می‌توانید این دو غذای خوشمزه و ارزان‌قیمت را نوش‌جان کنید و لذت ببرید. فلافل‌های عربی با یک سس مخصوص و خوشمزه به نام طحینه و در نان مخصوص پیتا سرو می‌شوند. سمبوسه‌های عربی هم با گوشت چرخ‌کرده، سیب‌زمینی و اسفناج درست می‌شوند و طعم تند و بسیار خوشایندی دارند.

پنی‌پوری؛ غذای هندی در آشپزخانه قطری

پنی پوری هم در واقع یک غذای خوشمزه هندی است که به آشپزخانه قطری‌ها آمده و با سبک و سیاق جدیدی طبخ می‌شود. مواد اصلی برای پخت پنی پوری از نخود، پیاز و سیب‌زمینی بوده و شکل آن شبیه توپ‌های کوچک سرخ‌شده است. این مواد در یک خمیر مخصوص پیچیده می‌شوند که از بلغور و آب و آرد درست می‌شود و بسیار خوش‌طعم است. در این سفر پنی‌پوری را هم امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

https://file.tesmino.ir/images/2024/08/images_1723468927_66ba0c7f807ff.jpg

سفر به قطر با بهترین امکان و مناسب‌ترین قیمت در فلای تودی

برای یک سفر هیجان‌انگیز به قطر نیاز به ویزای قطر و خدمات مسافرتی دارید؟ فلای تودی در کنار شماست تا تمام خدمات مورد نیازتان را با بهترین امکانات و ارزان‌ترین قیمت‌ها خریداری کنید. کافیست همین‌حالا به وب‌سایت فلای تودی سر بزنید و با جست‌و‌جوی خدمات مورد نظرتان برای کشور قطر شروع کنید. از لیست هتل‌ها، خطوط هوایی و پروازها، فرم درخواست ویزا، بیمه مسافرتی و... کمک بگیرید و با توجه به بودجه‌ای که برای این سفر در نظر گرفته‌اید خدمات لازم را خریداری کنید.

فلای تودی این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید با هر بودجه‌ای سفر کنید و از بهترین خدمات در سفرهای خود استفاده کنید. با مراجعه به وب‌سایت فلای تودی و مقایسه امکانات و قیمت‌ها به‌زودی شما هم به این نتیجه خواهید رسید که بهترین امکانات و مناسب‌ترین قیمت‌ها را در فلای تودی پیدا خواهید کرد.

کدخبر: 1040590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟