تولد اولین نوزادان چهارقلوی اصفهانی در سال 1403 / همگی پسرند

به گزارش رکنا، اولین مورد از تولد نوزادان چهارقلو در استان در سال جاری، روز پنجشنبه گذشته(نهم فروردین جاری) در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان به ثبت رسید.

خانواده نوزادان چهارقلو، اهل نجف‌آباد در غرب اصفهان هستند و مادر آنها زنی ۲۵ ساله است که در نخستین بارداری خود 4 نوزاد پسر به دنیا آورد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این نوزادان در زمان حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) بیمارستان دکتر شریعتی بستری و در شرایط پایدار هستند و تاکنون مشکلی نداشته‌اند.

محمد رجالی با بیان‌اینکه این نوزادان از طریق عمل جراحی سزارین به دنیا آمدند، افزود: مادر چهارقلوها برای زایمان از یکی از اتاق‌های زایمان اختصاصی(LDR) بیمارستان که دارای همه امکانات لازم است و امکان حضور فرد همراه با مادر در آن وجود دارد، استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه پدر چهارقلوها زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی است، تصریح کرد: همه هزینه‌های مربوط به زایمان و نگهداری نوزادان رایگان است.

رجالی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که زایمان‌ها بصورت طبیعی انجام شود مگر در موارد خاص مانند مورد چهارقلوها که از طریق سزارین انجام شد.

بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان از مراکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی است.

نخستین مورد چهارقلوزایی استان اصفهان در سال گذشته، در بیمارستان شهید بهشتی ثبت شد که مادری ۲۵ ساله در نخستین زایمان خود با بارداری طبیعی، صاحب نوزادان چهارقلو(۲ دختر و ۲ پسر) شد.

کدخبر: 984809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟