خانه قرن 21 با طراحی بی نظیر + عکس

به گزارش رکنا، پروژه‌ی ساخت این خانه ۱۳۰۰ متر مربعی در زمینی به مساحت چهار جریب بین کوه‌های سانتا ینز و اقیانوس آرام، نزدیک به هفت سال طول کشیده است.

رابین دونالدسون، بنیانگذار استودیوی معماری دونالدسون و شرکا، این خانه را که «خانه‌ای برای قرن بیست و یکم» نام گرفته، برای یک زوج هنرمند ساخته است. این خانه آزمون رابطه‌ی میان چشم‌انداز، هنر و تجربه است.

دیزاین خانه خاص

خانه شیک

دونالدسون در این باره به دزین گفته: «ما از ترکیب محوطه‌ی باورنکردنی خانه و مشتریان رویاپردازمان الهام گرفتیم تا این خانه را طراحی کنیم، خانه‌ای که به نوعی هم از منظره بیرون آمده و هم در عین حال بخشی از آن است. کلیت خانه، تصور شما از مفهوم "خانه" را بازتعریف می‌کند.»

خانه با معماری خاص

خانه خاص

این خانه‌ی بتنی‌شیشه‌ای با پانل‌های خورشیدی و بام‌باغ‌های سنگی محوطه‌سازی‌شده، از طریق یک راهروی فلزی معلق نزدیک به یک در نیم‌دایره و یک ورودی «کرم‌چاله‌وار»، قابل‌دسترسی است.

خانه بی نظیر

داخل خانه، یک اتاق بزرگ با نور طبیعی شیشه‌های مقعر در ضلع شرقی و غربی روشن میشود و رو به حیاط‌های دوتایی باز می‌شود. حیاط شرقی به شکل آووکادو نشیمنگاه و یک راه‌پله اطراف محیط دارد و عرشه استخر غربی و استخر مستطیلی از مرکز پلان بیرون زده‌اند.

روبروی ورودی، دفاتر، فضاهای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه به مجموعه اصلی می‌پیوندند.

خانه خاص و جالب

خانه قرن 21

راه‌پله‌های توزیع‌شده در اطراف پلان به طبقه پایین هدایت شده‌اند که دو سوئیت مهمان، اتاق بازی، کتابخانه و تئاتر دارد و همینطور یک استودیوی نقاشی، مغازه سفالگری و گاراژ بزرگی که به یک حیاط ماشین‌رو منتهی می‌شود.

در طبقه پایین، اتاق بازی، کتابخانه و تئاتر است. پاسیوی بیرونی به یک استودیوی طراحی/نقاشی، استودیوی سرامیک و آمفی‌تئاتر پلکانی منتهی می‌شود که به باغ محوطه‌سازی‌شده‌ی مجاور راه دارد و زندگی روزمره و ارتباط عمیق میان معماری، منظره و هنر را می‌آمیزد.

خانه عجیب

معماری جالب خانه

«مالکان از نظر عملی و برنامه‌ای به مکانی برای حمایت از زندگی اجتماعی و بشردوستانه و فعالیت‌های هنری خود و در عین حال به حریم خصوصی نیاز داشتند.»

منبع: فرادید / مترجم: زهرا ذوالقدر

کدخبر: 1047105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی