تزئین شله زرد نذری + فیلم

به گزارش رکنا، تزئین شله زرد نذری را در این فیلم می بینید.

مواد لازم برای تهیه شله زرد برای ۸ نفر:

برنج نیم دانه  ۲ لیوان

شکر  ۴ لیوان

آب  ۶ لیوان

زعفران  به میزان لازم

گلاب  ۱/۲ لیوان

خلال بادام  ۱/۴ لیوان

خلال پسته ، بادام  و پودر کاکایٔو برای تزیٔین

دستور شله زرد مجلسی:

برای تهیه شله زرد ابتدا برنج را با آب سرد از شب قبل خیس می کنیم و برای آماده کردن شله زرد اول برنج را با آب به مدت نیم ساعت می گذاریم تا کاملا پخته و نرم شود و‌ به قوام بیاید و لعاب بیندازد. سپس شکر را اضافه کرده و اجازه می دهیم کاملا حل شود و در این مدت، مدام هم می زنیم تا شله زرد ته نگیرد.

سپس زعفران غلیظ دم کرده را اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود. در این مرحله خلال یا پَرک بادام را که از قبل در نصف پیمانه گلاب به مدت دو ساعت خیس کرده ایم و کمی نرم تر شده است را به شله زرد افزوده و هم می زنیم.

و‌ چند عدد هل را در پارچه توری تمیز کوبیده آن را گره می زنیم و داخل قابلمه شله زرد قرار می دهیم تا عطر هل در آن پخش شود و به مدت نیم ساعت اجازه می دهیم تا شله زرد کمی غلیظ تر شود.

در این زمان هر از گاهی شله زرد را هم بزنید.

و‌ در مرحله آخر روی حرارت کم شعله پخش کن قرار می دهیم، قابلمه شله زرد را روی آن قرار داده و در آن را به همراه دم کنی قرار می دهیم و به مدت دو ساعت با شعله بسیار کم اجازه می دهیم که شله زرد کاملا دم کشیده و آب اضافی آن تبخیر شود. این کار به این علت است که شله زرد ترَک برندارد و هنگامی که درون یخچال می گذاریم زیاد آب پس ندهد.

(نکته مهم این که در این مدت به هیچ عنوان در قابلمه را برندارید)

بعد از دو ساعت شعله را خاموش کرده، توری هل را در می آوریم و شله زرد خوشمزه ما آماده است.

اجازه می دهیم شله زرد کاملا خنک شود و سپس روی آن را به دلخواه تزیین می کنیم.

برای تزیین شاخه ها من کمی پودر کاکائوی مرغوب را با چند قطره گلاب مخلوط کردم و با خلال دندان (قلم موی باریک هم می شود) طرح انداختم.

کدخبر: 1027987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
شقایق یگانه
آیا این خبر مفید بود؟