پزشکیان:انسان کالا نیست و‌نمیتوان نگاهی کالایی به او داشت

به گزارش رکنا، انسان کالا نیست و نباید با او به صورت کالا برخورد کرد. قبل از ما در برنامه سوم توسعه قرار بود همه چیز را به بخش خصوصی واگذار کنند ولی ما این را تغییر دادیم. بیمه‌های روستایی در دولت آقای خاتمی درست کردیم. افراد را در بیمارستان بیمه کردیم. 

در  مجلس منابع لازم را برای این کار در قانون دیدیم! این بحث‌ها که آقای زاکانی می‌گوید را ما منابعش را هم دیدیم قانونش هم هست. چرا عمل نمی‌شود؟ چون خلاف می‌شود و پولش را نمی‌دهند. اصلاً الان قانونش هست و فقط باید اجرایی شود. ولی الان اجرایی نمی‌شود.

در مجلس همیشه دعوای ما این است که چرا قانون را اجرا نمی‌کنند! مشکل این است که ما دولتی‌ها و مجلسی‌ها و قوه قضاییه می‌رویم بخش خصوصی و به مردم که می‌رسد دولت‌ها پول نمی‌دهند و مجلس هم فشار لازم را نمی‌آورد!

ما باید سر سفره‌ای بنشینیم که برای مردم پهن کرده‌ایم نه اینکه خودمان با خودمان ویژه عمل کنیم!

در همین مجلس گذشته درامد پزشکان را کاهش دادند و سقف گذاشتند ولی خودشان بیرون قرارداد داشتند و پول بیشتری می‌گرفتند! پزشک خصوصی که دولت یا مجلس با او قرارداد داشت در یک عملش به اندازه یک ماه پزشک بیرون پول می‌گرفت.

هرچقدر پزشک تربیت کنید با ۱۰-۲۰ میلیون پزشک به روستا می‌رود باید ساختار را عوض کنیم. اینکه تئوری بدهیم ولی سفره‌مان را با مردم جدا کنیم، مشکل را حل نمی‌کند.

کدخبر: 1010414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟