سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به آبادان/ امضای تفاهم‌نامه تأمین ۲۰ دستگاه آمبولانس

به گزارش رکنا، مجتبی خالدی، مدیر امور بین الملل سازمان اورژانس کشور از بازدید دکتر جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور و دکتر مهرداد اسماعیلی، مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت از پروژه های دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد.

وی ادامه داد: این سفر با هدف بررسی میدانی پروژه‌های درمانی و زیرساخت‌های اورژانس منطقه صورت گرفته است.

خالدی با اشاره به توافق مهم صورت‌گرفته با سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: طی نشست مشترک با مهندس زارعی، رئیس سازمان منطقه آزاد اروند، مقرر شد این سازمان اعتبار خرید حداقل ۱۰ دستگاه آمبولانس را تأمین کند.

 این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین، سازمان اورژانس کشور نیز متعهد به تأمین ۱۰ دستگاه دیگر شد تا در مجموع، ۲۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان امدادی شهرهای آبادان و خرمشهر اضافه شود.

 وی در ادامه با تأکید بر آمادگی این سازمان برای همکاری با منطقه آزاد اروند در واردات آمبولانس‌ها خاطرنشان کرد: سازمان اورژانس کشور آماده است تا با همکاری منطقه آزاد اروند، آمبولانس‌های مورد نیاز را وارد کشور کند و آن‌ها را با اولویت استان خوزستان توزیع نماید.

در بخش دیگری از این بازدید، رئیس سازمان اورژانس کشور از ساختمان جدید مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی آبادان بازدید کرد.

  خالدی تصریح کرد: در حاشیه بازدید از ساختمان مرکز فوریت های پزشکی آبادان، توافق شد که دانشگاه علوم پزشکی آبادان با حمایت سازمان اورژانس کشور، اقداماتی جهت تکمیل این ساختمان انجام دهد.

وی در ادامه به بازدید از پروژه بیمارستان مرکز قلب جنوب غرب استان خوزستان اشاره کرد و افزود: این بیمارستان تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سازمان منطقه آزاد اروند در تلاش است تا در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی خود به تکمیل این پروژه کمک کند.

 مدیر امور بین الملل سازمان اورژانس کشور در پایان خاطرنشان کرد: رئیس سازمان اورژانس کشور در جریان این سفر، از پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای بازدید کرد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اولویت‌بندی راه‌اندازی پایگاه‌های مصوب اورژانس، که در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به مرحله اجرا خواهد رسید، انجام شد.

علی رنجکش

کدخبر: 1048965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟