سالمندان به این شرط مشمول حمایت کمیته امداد می شوند

به گزارش رکنا از خوزستان؛ محمدرضا علیپور خدادادی روز پنجشنبه به مناسبت هفته گرامیداشت سالمند در گفت‌وگوی رسانه ای اظهار کرد: مددجویان سالمند مورد حمایت کمیته امداد در طول سال علاوه بر دریافت کمک معیشت ماهیانه از سایر خدمات امداد از جمله خدمات مسکن، بهداشت و درمان، کمک‌های معیشتی و تسهیلات قرض الحسنه بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه مددجویان سالمند زیر پوشش کمیته امداد خوزستان بالای ۶۰ سال سن دارند، افزود: این افراد به دلایل مختلف همچون فوت سرپرست و یا از کار افتادگی مورد حمایت این نهاد هستند.

علیپور ادامه داد: ۵۲ هزار نفر از جامعه آماری سالمندان زیر پوشش این نهاد زنان و ۳۳ هزار نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خوزستان گفت: کمیته امداد از سالمندانی حمایت می کند که براساس شاخص‌های تعیین شده؛ بالاتر از ۶۰ سال سن داشته و در دهک‌های پایین درآمدی باشند و از هیچ گونه سازمان یا دستگاهی مستمری دریافت نکنند.

وی افزود: سالمندان مبتلا به بیماری خاص یا سخت علاج نیز از خدمات درمانی ویژه بهره‌مند می‌شوند و به سالمندانی که توانایی حرکت ندارند کمک‌ هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر نیز پرداخت می‌شود.

علیپور تامین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی را از نیازهای ضروری سالمندان دانست و از نیکوکاران درخواست کرد در تامین نیاز سالمندان به این نهاد حمایتی کمک کنند.

کدخبر: 1047410 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟