بالگرد اورژانس دزفول ۲۲ بار به پرواز درآمد!

به گزارش رکنا از خوزستان؛ رضا معمارزاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های دزفول با اشاره به اهمیت بالای اورژانس هوایی در ارائه خدمات سریع و به موقع به بیماران اظهار کرد: این ماموریت‌های امدادی نشانگر اهمیت و نقش حیاتی اورژانس هوایی در کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان در مناطق کم‌برخوردار است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دزفول گفت: هر ساعت پرواز بالگرد اورژانس هوایی هزینه‌ ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال در بر دارد که این هزینه‌ها با همکاری و حمایت مستمر دولت و وزارت بهداشت تأمین شده و امکان ادامه فعالیت‌های این واحد امدادی را فراهم کرده است.

معمارزاده بر لزوم افزایش آگاهی عمومی درباره نقش اورژانس هوایی تأکید و بیان کرد: آگاهی بیشتر مردم از این خدمات به ویژه در مناطق روستایی و کوهستانی می‌تواند موجب بهبود عملکرد اورژانس هوایی و ارتقای سطح خدمات‌رسانی شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری هوانیروز مسجدسلیمان در تامین بالگرد و تجهیزات لازم برای انجام این سورت‌های پروازی تصریح کرد: هماهنگی و هم‌افزایی بین نهادهای مختلف از جمله نیروهای مسلح و وزارت بهداشت، یکی از عوامل کلیدی در موفقیت این عملیات‌ها است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول به محدودیت‌های پروازی در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: پروازهای اورژانس هوایی دزفول به دلیل گرمای شدید هوا در تابستان با چالش‌هایی مواجه است و در برخی موارد، هوانیروز به علت گرما و شرایط نا ایمن جوی، پرواز را لغو می‌کند.

کدخبر: 1034512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟