رهروان روح الله راهی تهران شدند

به گزارش رکنا از خوزستان، امام جمعه دزفول در این آیین با تسلیت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: حضور در مرقد امام خمینی(ره) فرصتی برای بازخوانی آرمان‌های انقلاب و تجدید بیعت با امام خامنه‌ای است.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور، حضور در محضر امام خامنه‌ای در جوار حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی را توفیقی بزرگ دانست و افزود: اعزام کاروان به مرقد امام راحل به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تجدید بیعت دوباره با امام و رهبر معظم انقلاب است.

وی امام خمینی(ره) را احیاگر شریعت دانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) شخصیتی بزرگ است که تمام تاریخ معاصر را متحول کرده و گرامیداشت یاد و نام این شخصیت عظیم بر همه لازم است.

حجت الاسلام بهرامپور اظهارکرد: تحولات امروز جهان و شکست‌های پی در پی جبهه استکبار به برکت نام خمینی کبیر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: ۵۰۰ نفر در قالب ۱۲ اتوبوس از دزفول به نمایندگی از مردم ولایتمدار این شهرستان برای تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب به مرقد امام راحل اعزام شد.

سرهنگ پاسدار بهروز حکمت پور افزود: برنامه‌های فرهنگی متعددی برای این کاروان اعزامی از جمله زیارت حرم حضرت معصومه(س) و حضور در مسجد مقدس جمکران برنامه ریزی شده است.

وی آیین ارتحال معمار کبیر انقلاب را از بزرگترین شعایر انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: چهاردهم خرداد سالروز ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی، فرصتی برای معرفی و آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل است.

به گزارش ایرنا، امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ خورشیدی در ۸۶ سالگی در بیمارستان تهران درگذشت و خبر ارتحال ایشان صبح چهاردهم خرداد از طریق رادیو و تلویزیون به طور رسمی اعلام شد.

پس از ارتحال امام خمینی(ره)، مجلس خبرگان رهبری با برگزاری نشستی مهم و تاریخی به اتفاق آرا، حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای را به عنوان رهبری نظام اسلامی انتخاب کردند

کدخبر: 1003946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟