انهدام باند کلاهبرداری از شهرک ولیعصر تا چهاردانگه

به گزارش رکنا، سرهنگ "تورج کاظمی" گفت: بیست و هشتم آبان ماه امسال مردی 36 ساله ساکن شهرک ولیعصر (عج) با ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ناحیه 31 تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، مبلغ هشتاد میلیون ریال از حسابم کسر شده در حالی که کارت بانکی ام نزد خودم است و هیچ کسی به آن دسترسی نداشته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شناسایی متهم یا متهمان پرونده در دستور کار تیم تجسس پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد، شاکی اخیراً از سوپرمارکتی در حوالی شهرک ولیعصر (عج) تهران خرید کالایی داشته است و دسترسی و سرقت از حساب بانکی او بعد خرید از سوپر مارکت بوده است.

وی تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با پول سرقتی سه دستگاه تلفن گوشی همراه خرید کرده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در هنگام تحقیقات پلیسی پرونده های مشابه دیگری به این پلیس ارجاع و مشخص متهمان در مدت 12 روز، 15 فقره مرتکب کلاهبرداری شده اند و با وجوه سرقتی اموالی از قبیل: طلا، جواهر، لپ تاپ ، تلفن همراه ، موتورسیکلت، خرید کرده اند.

وی تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که محل کپی شدن تعدادی از کارت ها باجه روزنامه و تنقلات فروشی واقع در چهاردانگه اسلامشهر می باشد.

این مقام پلیسی عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی یکی از متهمان که مردی 30 ساله شناسایی شد. تیمی از ماموران پلیس فتا برای دستگیری وی اقدام و موفق شدند در شانزدهم آذرماه متهم و یکی از هم دستانش را در کیوسک روزنامه فروشی در چهار دانگخ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

کاظمی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه اسکیمر، یک دستگاه لپ تاپ کشف شد.

رئیس پلیس فتا گفت: هر دو متهم به کپی برداری کارت شهروندان اعتراف و اظهار داشتند، با همکاری دو تن از همدست شان در ابتدا تحت پوشش سوپر مارکتی در شهرک ولیعصر (عج) تهران از کارت شهروندان کپی کرده اند و سپس با اجاره کردن دکه روزنامه فروشی در چهاردانگه اسلامشهر قصد کلاهبرداری کلانی را داشتند که دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه مخفیگاه دو متهم اخیر نیز در شهریار شناسایی شد، گفت: با هماهنگی های قضائی هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از آن محل نیز یک دستگاه لپ تاپ حاوی اطلاعات بانکی شهروندان، 100 فقره کارت بانکی خام، تعدادی مدارک هویتی و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان بیش از 20 فقره کلاهبرداری به ارزش 200 میلیون ریال اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: هر 4 متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار ماجع قضائی قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟