کتک خوردن خونین پزشک از مرد دزفولی

به گزارش رکنا، رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: دیروز یکی از بیماران در شهر سیاه منصور از توابع بخش مرکزی دزفول با مراجعه به مرکز بهداشتی درمانی این شهر و ویزیت توسط پزشک عمومی بدلیل دخالت در تجویز دارو با پزشک مربوطه درگیر شد.

رضا پورآیین افزود: فرد بیمار خواستار تجویز داروهای خاصی شده بود ولی پزشک تجویز چنین داروهایی را تشخیص نداد که همین موضوع موجب خشم بیمار و حمله به پزشک و شکستن بینی وی شد.

وی با بیان اینکه فرد بیمار پس از مجروح کردن پزشک اقدام به فرار کرده است، اظهار داشت: فرد مورد نظر شناسایی شده و حراست و امور حقوقی پیگیر موضوع هستند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول از مردم خواست در تجویز دارو دخالت نکنند و این کار تخصصی را به پزشک مربوطه محول کنند زیرا ممکن است دارویی که خواستار تجویز آن هستند به صلاح بیمار نباشد و مشکلاتی برای او به وجود آورد.

وی با بیان اینکه پزشکان درصورت ایجاد مشکل درخصوص داروی تجویزی بازخواست می شوند، گفت: سرانه مصرف دارو در ایران نسبت به سایر کشورها بالا است که باید با فرهنگ سازی از این کار جلوگیری شود تا موجب بددرمانی و مقاومت درمانی نشود.

پورآیین افزود: هفته های گذشته نیز مشاجره هایی بین بیماران با پزشکان بدلیل دخالت در تجویز دارو در مراکز بهداشت شهر منتظران، روستای مهاجرین، کوی طالقانی و میانرود اتفاق افتاده بود که افراد خاطی به دادگاه معرفی شدند.

وی به مردم توصیه کرد هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت ضمن حفظ آرامش و صبوری برای دریافت نوبت و ویزیت، پزشک را امر و نهی و در تجویز دارو دخالت نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟