کلاهبرداری 6 هزار میلیارد تومانی در شیراز / 6 متهم به کشورهای همسایه فرار کردند!

به گزارش رکنا، سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

شاکی‌ها اظهار داشتند چند ماه پیش در فضای مجازی با سایتی با عنوان orbitnetwork.net آشنا و مدیران این سایت خود را یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری معرفی کردند که افراد مختلف می‌توانند به صورت دلاری در این شرکت سرمایه‌گذاری و سود دریافت کنند.

این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان خود در چند ماه ابتدایی ثبت‌نام کاربران، سود‌های کلانی به حساب افراد واریز می‌کرد و کاربران برای افزایش سود زیاد مشتاق به سرمایه گذاری‌های بیشتر می‌شدند.

سردار حبیبی تصریح کرد: این باند کلاهبرداری پس از جلب اعتماد کاربران، به قربانی‌های خود اعلام می‌کنند که برای سود بیشتر به آنها، سود دلاری ارائه نمی‌دهد و به جای این موضوع یکسری توکن‌ها (NYE,SNL,RKN) که در آینده ارزش میلیونی بهم می‌زند واریز می‌نماید که با بررسی کارشناسان پلیس فتا توکن‌های ارائه شده قابلیت نقدینگی در هیچ گونه صرافی را ندارد.

در ادامه این شرکت پس از مدتی به مشتریان خود اعلام می‌دارد که به جای سود دلاری و ارائه توکن، یکسری زمین در محیط متاورس به آنها تحویل می‌دهد که پس از گذشت چندماه ارزش چند میلیاردی خواهد داشت، در صورتی که با بررسی کارشناسان این زمین‌ها همانند توکن‌های ارائه شده به کاربران هیچ ارزش دلاری و یا ریالی نداشت.

سردار حبیبی با بیان اینکه این باند در چند استان دیگر از جمله بوشهر اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: تا کنون بیش از 100 شاکی به پلیس فتا استان فارس مراجعه کرده که با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان فنی، اعضای شرکت تا کنون 60 هزار میلیارد ریال از کاربران خود کلاهبرداری کرده‌اند.

کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و پس از 4 ماه کار فنی و تخصصی موفق شدند 11 نفر از اعضای این باند را شناسایی و طی چند عملیات آنها را در شیراز دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه 6 نفر دیگر از اعضای این باند متواری و در کشورهای همسایه مخفی شده‌اند و از طریق پلیس بین‌الملل اعلان وضعیت قرمز شده و در اسرع وقت شناسایی و دستگیر خواهند شد، تصریح کرد: هر 11 نفر متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه پرونده این باند کلاهبرداری همچنان باز است و کارشناسان پلیس فتا در حال بررسی ابعاد پنهان این پرونده هستند، به شهروندان هشدار داد و گفت: کاربران فضای مجازی هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده را نخورند؛ زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال و یا خرید زمین در محیط متاورس از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

کدخبر: 998435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟