شگرد زیرکانه دزدان مسلح در سرقت خودروهای لوکس / حکم سنگین برای گنگسترهای خوش اشتها + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از فروردین سال 1401با  شکایت یک مرد پولدار آغاز شد.

وی که هراسان به  پلیس آگاهی رفته بود از سرقت خودرو لندکروزش خبر داد و به ماموران گفت: ساعت 8 شب در حال رانندگی بودم که یک پژو 405 از پشت با ماشینم برخورد کرد. من کنار اتوبان توقف کردم تا متوجه شوم ماشینم  به  چه میزان خسارت دیده است، که یکباره دو سرنشین خودرو 405 از ماشین پیاده شدند و با تهدید اسلحه از من خواستند تا بدون مقاومت از ماشینم فاصله بگیرم. به محض اینکه عقب رفتم راننده خودرو 405 حرکت کرد و آن دو نفر هم ماشینم را سرقت کردند.

با این شکایت  تحقیقات  پلیسی آغاز شده بود که شکایت مشابهی به پلیس رسید.

این بار 3 دزد خودرو پرادویی را سرقت کرده بودند.

صاحب پرادو به ماموران گفت: خودروی پژو 405 از پشت به ماشینم کوبید و وقتی پیاده شدم یکی از سرنشینان خودروی 405 اسلحه ای را روی کمرم گذاشت و گفت خیلی آرام از ماشین فاصله بگیرم. من هم از ترس جانم عقب رفتم و آنها ماشینم را سرقت کردند. 

در حالیکه فرضیه سریالی بودن سرقتها قوت گرفته بود به پلیس خبر رسید این بار وقتی سارقان قصد داشتند خودروی لندکروزی را سرقت کنند با مقاومت راننده روبه رو شدند و در نهایت با شلیک گلوله به پای راننده،  خودرو وی  را سرقت کردند.

با گزارش سومین سرقت ماموران به بازبینی دوربین های مداربسته  پرداختند و توانستند  رد یکی از سارقان را که در حال معامله خودرو سرقتی بود  شناسایی و بازداشت کنند.

اعتراف به سرقت های سریالی

این متهم پس از دستگیری به سرقت مسلحانه با دو همدستش اعتراف کرد و گفت: ما پس از سرقت با تغییر شماره موتور و جعل سند ،اقدام به فروش خودروها می کردیم و یکی از دوستانم به نام شهرام واسطه ما با خریدار بود.

به این ترتیب دو همدست او و همچنین شهرام نیز بازداشت شدند و آنها نیز اتهاماتشان را پذیرفتند.

در این میان ماموران توانستند 6 خودروی سرقتی را کشف کنند.

با تکمیل تحقیقات برای سه دزد جوان به اتهام سرقت مسلحانه در شب، حمل و نگهداری سلاح گرم، ایراد صدمه بدنی ، جعل سند و برای شهرام نیز به اتهام فروش مال سرقتی به عنوان مالخر کیفرخواست صادر و پرونده  شان برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای جلسه شاکی ها خواستار اشد مجازات برای متهمان شدند.

سپس متهم ردیف اول روبه روی قضات ایستاد و گفت: من و دوستانم شش خودرو سرقت کردیم و در هیچکدام از سرقت ها هم قصد آسیب رساندن  به صاحبان خودروها را نداشتیم .چهار نفرشان مقاومتی نکردند و دو نفر مقاومت کردند و ما ناچار به تیراندازی شدیم تا بتوانیم ماشین را سرقت کنیم. از 6 خودرویی که سرقت کردیم چند میلیارد  تومان پول و یک قطعه زمین به دست آوردیم و خودروهای سرقتی را  پلیس پیدا کرده است. منهم پشیمان هستم و می دانم اشتباه کرده ام  و حالا از شاکی ها می خواهم مرا ببخشند.

وقتی متهم ردیف دوم روبه روی  قضات ایستاد گفت: من در شش سرقت حضور داشتم و اتهام سرقت را هم قبول دارم .اما من شلیک نکردم و فقط برای سرقت ها همراه دوستانم بودم. من پول زیادی نگرفتم  و از کارم پشیمان هستم.

متهم ردیف سوم نیز گفت: من تنها به عنوان راننده پژو 405 در صحنه های سرقت حضور داشتم و فقط به خودروهایی که قرار بود سرقت کنیم می زدم و بعد هم وقتی دوستانم خودروی مورد نظر را سرقت می کردند من محل را ترک می کردم. من نقشی در عوض کردن پلاک های سرقتی روی خودروی پژو 405 نداشتم و دوستانم این کار را می کردند .من فقط راننده بودم.

شهرام هم در دفاع از خودش گفت: من فقط سند یک ماشین را جعل کردم و بقیه خودروها را به دوستانم می دادم و در ازای آن یک تا دو میلیارد تومان  پول می گرفتم. من نقشی در سرقت ها نداشتم.

با پایان دفاعیات متهمان، قضات وارد شور شدند و با توجه به  مدارک های موجود در پرونده هر یک از متهمان را  به 15 سال زندان، ردمال، پرداخت دیه  بابت جراحات 2 راننده و شلاق محکوم کردند.

آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی