۲ تروریست چپ اسلامی در تهران کشته شدند

به گزارش رکنا، کشته شدن دو تروریست در تهران به نامهای مجتبی آلادپوش و علیرضا الفت در زد و خورد مسلحانه و دستگیری یک تروریست دیگر، تیتر یک شماره امروز  یک‌شنبه ۲۵ مهر سال ۱۳۵۵ روزنامه اطلاعات است. اطلاعات اضافه کرده که از تروریستها، اسلحه و مهمات و مدارک جعلی بدست آمده است. 

محمدرضا شاه پهلوی هم در دیدار با هیات رئیسه مجلسین گفته که حداقل حقوق باید ترمیم شود و ما حق نداریم ملت خود را گول بزنیم و وعده دروغ به مردم، خیانت است. 

این روزنامه از تغییرات وسیع در مناطق ۱۷ گانه آموزش و پرورش خبر داده و آخرین قیمت انواع اتومبیل‌ها را هم چاپ کرده است. اسامی روسای کاروان‌های حج هم اعلام‌ شد و خبر بین الملل روزنامه اینکه پیشروی ارتش سوریه در لبنان متوقف شده است. عکسی از گرانترین گردنبند جهان در سال ۱۹۷۶ هم در نیم تای پایینی روزنامه چاپ‌ شده است. 

اما کشته شدن دو تروریست در تهران سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ " ماست که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

امروز اعلام شد که طی هفته گذشته دو نفر از عناصر تروریست عضو گروه مارکسیست‌های اسلامی در تهران بعلت مقاومت مسلحانه در مقابل مامورین به هلاکت رسیدند. 

مجتبی آلادپوش یکی از این دو نفر بود که در سال ۱۳۵۲ بعلت عضویت در گروه تروریستی مارکسیست‌های اسلامی بمدت ۱۸ ماه زندانی شد و پس از آزادی از زندان باز دیگر به بقایای گروه مذکور ملحق و در رابطه مخفیانه با برادر و خواهرش فعالیت می کرد. 

ماموران امنیتی و انتظامی که از مدتها قبل در تعقیب او بودند سرانجام در تاریخ ۱۷ مهر در خیابان خیام درصدد دستگیری او برآمدند مشارالیه با نارنجک بسوی مامورین حمله کرد و در تیراندازی متقابل کشته شد. برادر دیگر این شخص به نام حسن آلادپوش نیز که از عاملین قتل سه نفر از آمریکایی ها در خیابان وثوق و نیز خواهرش سرور آلادپوش که از اعضای مسلح و مخفی تروریست بودند بترتیب در تاریخ های ۱۱ شهریور و ۶ مهر در تهران در تیراندازی متقابل ماموران به هلاکت رسیدند. 

تروریست دیگری که در هفته گذشته در درگیری مسلحانه با مامورین از پای درآمد علیرضا الفت نام داشت که او هم قبلا بعلت فعالیت‌های ضد امنیتی بمدت ۱۱ ماه در زندان بسر برده و بعد از استخلاص از زندان به تروریستها پیوسته بود‌. از این دو نفر دو قبضه سلاح کمری و دو عدد نارنجک و مقداری مدارک جعلی بدست آمد.

معرفی تروریستها

مقامات مسئول ضمن اعلام خبر فوق اضافه کردند که متعاقب انتشار اعلامیه اداره دادرسی نیروهای مسلح شاهنشاهی مبنی بر بخشودگی کسانی که دست به اقدامات ضد امنیتی زده و مرتکب قتل نشده اند، تعدادی از عناصر تروریست تاکنون خود را به مراجع مسئول معرفی کرده اند. آخرین کسی که در هفته قبل خود را تسلیم کرد شخصی به نام محمد عددیان بود که از سال ۱۳۵۰ در گروه مارکسیست‌های اسلامی به فعالیت پرداخته بود. این شخص با یک نفر از همدستانش در سال ۱۳۵۲ در سینما شهر فرنگ بمبی با قدرت انفجاری زیاد نصب کرده بودند که بموقع کشف و قبل از انفجار توسط متخصصین مربوط خنثی گردید. 

محمد عددیان که با مقداری مهمات و مواد منفجره خود را تسلیم کرده، پس از در اختیار گذاردن اطلاعات خود و سپردن تعهد لازم مرخص گردید. این فرد در طول اقدامات ضد امنیتی مرتکب قتل نشده و ضمنا شخصا با اعلام‌ نام خود در جراید موافقت کرده است.

۲ تروریست چپ اسلامی در تهران کشته شدند

کدخبر: 1052238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟