عملیات نجات برای 96 نفر گرفتار آبگرفتگی سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، سید محمد مهدی سجادی دوشنبه شب در جلسه بررسی آخرین وضعیت بروز آبگرفتگی سیستان و بلوچستان افزود: از ۱۸تا ۲۱ مهر ماه با شدت گرفتن بارش‌ها و آبگرفتگی تعدادی از خانه ها، نیروهای امدادی هلال‌احمر استان به مناطق تحت تاثیر بارندگی اعزام شدند.

وی ادامه داد: از آغاز عملیات تا کنون ۴۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۰ تیم با بکارگیری ۶ خودروی امدادی به ۹۶ نفر شامل ۳۳ خانوار در روستاهای سرباز و نیکشهر امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گفت: در این مدت ۱۴۰ کیلوگرم نایلون پوششی سقف، ۴۰ تخته موکت، ۹۰ تخته پتو، هشت بسته غذایی ۷۲ ساعته، هشت شعله فانوس، هشت بسته غذایی ۱۰ روزه و ۱۴ دستگاه چادر امدادی بین خانواده های تحت تاثیر آبگرفتگی توزیع شد.

سجادی تصریح کرد: در شهرستان نیکشهر و سرباز ارزیابی مناطق حادثه دیده انجام شده و عملیات امدادرسانی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خاص از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد.

در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش‌ از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

سیستان و بلوچستان با محیط زیستی مرکب از کویر، آتشفشان، دریاچه، جنگل، دریا، آفتاب و برف جلوه‌گاه تمام‌نمای طبیعتی متمایز است.

دریاچه هامون، آتشفشان نیمه‌خاموش تفتان، آب‌های نیلگون دریای عمان، نخلستان‌های انبوه و درختان انبه بلوچستان، مزارع وسیع زیرکشت گونه‌های مختلف محصولات گرمسیری و پوشش گیاهی منطقه کویری این استان پهناور هر بیننده‌ای را مجذوب تنوع اقلیمی خود می‌کند.

سیستان و بلوچستان تمایزش را در حوادث طبیعی بهتر نشان داده و محل وقوع حوادثی چون سیل، خشکسالی و طوفان است.

 

کدخبر: 1051746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟