100 مغازه در شادآباد خاکستر شدند / علت آتش سوزی و بیمه نبودن مغازه ها چه بود + گفتگو

به گزارش رکنا، شب گذشته، 21 مهرماه 1403، آتش سوزی هولناکی در یکی از انبارهای منطقه 18 رخ داد و این حادثه تلخ با شعله‌ور شدن آتش بیش از 130 مغازه و 12 دستگاه خودرو، خسارت شدیدی را برجای گذاشت. 11 ایستگاه آتش‌نشانی بخش گسترده‌ای از این آتش‌سوزی را مهار کردند، اما متأسفانه در این حادثه سه نفر جان خود را از دست دادند و عملیات لکه‌گیری همچنان ادامه دارد.

امیر محمدی، یکی از مغازه‌داران انبار آهن شادآباد که دچار حادثه آتش سوزی شد، به خبرنگار گفت: من لحظه آتش‌سوزی حضور نداشتم و پس از مطلع شدن حدود 2 ساعت بعد به محل حادثه رسیدم.

وی با بیان اینکه یکی از همکاران در حال جوشکاری بود که نکات ایمنی را رعایت نکرد، اظهار کرد: متاسفانه این سهل انگاری سبب آتش گرفتن تینر شد و به مغازه مجاور که رنگ و چسب فروشی بود سرایت کرد.

این مالباخته افزود: مجموعه ما دیوار به دیوار محل آتش‌سوزی بود و از طبقه دوم و از طریق سقف آتش سرایت کرده و طی سه دقیقه اول منفجر شده است؛ چراکه اغلب این مغازه‌ها دارای چسب، اسپری و تینر بودند.

محمدی با اشاره به آتش گرفتن سه بلوک در انبار شادآباد اظهار کرد: بیش از یکصد مغازه به صورت کامل سوخته است و متاسفانه این فروشگاه بیمه نبود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نسبت به تحت بیمه قرار گرفتن مغازه‌ها اقدامی صورت نگرفته است، گفت: متاسفانه مجموعه بیمه فروشگاه ما را بیمه نمی‌کند و علت آن را وجود مواد قابل اشتعال همچون تینر، چوب، رنگ و محوطه باز و باراندازها عنوان می‌کند.

این مالباخته در خصوص میزان خسارات وارد شده به این انبار توضیحاتی را ارائه و خاطرنشان کرد: تا کنون میزان خسارت تخمین زده نشده است، اما مطمئنم در هر مجموعه چندین میلیارد تومان جنس سوخته است.

کدخبر: 1050993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی