مرگ مشکوک کارگر در متجمع مس سرچشمه / سرنوشت این مجموعه بعد از این اتفاق + عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان گفت: دستگاه قضایی محل حادثه منجر به فوت کارگر در مجتمع مس سرچشمه را پلمب کرد.

حسین ریاحی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری با دستگاه قضایی بدون هیچگونه چشم‌پوشی با مقصر یا مقصران این حادثه برخورد شود.

وی افزود پلمب این واحد به دلیل جلوگیری از تکرار حادثه مشابه انجام شد و تا زمان رفع خطر، پلمب خواهد بود.

این مقام مسول تصریح کرد: به زودی گزارش حادثه در اختیار مراجع قانونی قرار خواهد گرفت.

کارگر ۳۰ ساله مجتمع مس سرچشمه شامگاه چهارشنبه به علت نامعلومی در این مجتمع فوت شد و علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

جزئیات فوت کارگر

این کارگر ۳۰ ساله شامگاه چهارشنبه در این مجتمع فوت شده و علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

عباس فخرآبادی معاون پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه روز پنجشنبه توضیح داد: در بالای کارخانه مولیبدن مجتمع ۲ کمپرسور وجود دارد که وقتی مشکلی برای خط نیتروژن پیش آمد این ۲ کمپرسور روشن می‌شود.

وی ادامه داد: در فرایند کار مشکل خط نیتروژن حل شده و پس از آن کارگر مذکور به بالای کارخانه رفته تا کمپرسورها را خاموش و خط نیتروژن را وصل کند.

معاون پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ادامه داد: محل وجود کمپرسورها در بالای کارخانه درِ بزرگی دارد و اینگونه نیست که محیط بسته‌ای باشد که کارگر مذکور در آن دچار گاز گرفتگی شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از پنج دقیقه همکاران کارگر مذکور مشاهده می‌کنند که وی از آن اتاق بیرون نیامد و وقتی به بالای کارخانه مراجعه می‌کنند مشاهده می‌شود که این کارگر متاسفانه جان خود را از دست داده است.

فخرآبادی تصریح کرد: البته بحثی که وجود دارد این است که شاید این کارگر سکته کرده باشد، به هرحال علت دقیق حادثه در دست بررسی است و علت دقیق فوت کارگر بعد از کالبد شکافی پیکر مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: این کارگر ۳۰ ساله سابقه هفت سال فعالیت در مجتمع مس سرچشمه را داشته است.

کدخبر: 1050246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟