طناب دار بر گردن ۴ قاتل و متجاوز / اعدام 2 افغان دیگر از عاملان تجاوز به زن جوان تهرانی

به گزارش رکنا، اولین زندانی که حکمش امروز اجرا شد، مردی بود که در سال ۸۶، پدرش را به قتل رسانده بود. ماجرا از این قرار بود که اول خرداد ۸۶، گزارش یک درگیری خونین واقع در شهرستان پاکدشت به پلیس اعلام شد. در این درگیری خانوادگی، مردی میانسال به همراه عروس و نوه ۱۰ ساله اش با ضربات چاقو زخمی شده و برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند اما پدر به رغم تلاش پزشکان، جانش را از دست داد.

با مرگ مرد میانسال، تیم جنایی وارد عمل شده و در تحقیقات مشخص شد عامل این جنایت پسر مقتول است. با شناسایی هویت قاتل، تیم جنایی موفق شد متهم را در یکی از خیابان های تهران دستگیر کند. مرد جوان در تحقیقات گفت: ۶ ماهی می شد که مرد نامرئی به من می گفت به زودی خواهم مرد. من صدای این مرد را مدام در گوشم می شنیدم و از طرفی چون با برادرم اختلاف داشتم تصمیمم این بودکه قبل از مرگم، از او انتقام بگیرم. می خواستم با قتل دختر ۱۰ ساله اش، ‌برادرم داغدار شود و به همین دلیل روز حادثه به خانه اش رفتم و ابتدا دختر ۱۰ ساله اش را با چاقو زدم و همزمان همسر برادرم وارد اتاق شد که با چاقو، ضرباتی به او زدم. خواستم از خانه خارج شوم که پدرم سد راهم شد و او را هم زدم.

با اعتراف مرد جوان و تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری فرستاده شد و او از سوی قضات به قصاص محکوم شد. با تایید این حکم مرد جنایتکار، ‌شمارش معکوس برای قصاص وی آغاز شد. او سال گذشته یکبار پای چوبه دار رفت و موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد. اما با پایان این مهلت و از آنجایی که نتوانسته بود رضایت خانواده اش را جلب کند، صبح دیروز در زندان قزل حصار به دار مجازات آویخته شد.

دومین مردی که امروز پای چوبه دار رفت و قصاص شد، در یکی از روزهای مهر سال ۱۴۰۰ مرتکب جنایت شده بود. در آن زمان گزارش درگیری ۲ همسایه در یکی از خیابان های مرکز تهران به پلیس اعلام شد و وقتی ماموران در محل حادثه حضور یافتند با جسد سوخته مردی ۴۰ ساله مواجه شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. عامل این جنایت آتشین نیز که همسایه مقتول بود بازداشت شد و در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد. متهم به قتل به کارآگاهان گفت: مقتول همسایه ام بود که مدام در کارهای من دخالت می کرد و مدت ها بود که با یکدیگر دچار اختلافاتی شده بودیم. وی در ادامه گفت: روز حادثه پس از آنکه با یکدیگر درگیر شدیم به شدت عصبانی شدم و با چاقو ضرباتی به وی زدم. پس از آن بنزین به روی آن پاشیدم و جسدش را به آتش کشیدم.

این مرد درنهایت به قصاص محکوم شد و با بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم این حکم، ‌پیش از طلوع خورشید چهارشنبه هجدهم مهرماه در زندان قزل حصار اجرا شد.

اعدام دو متجاوز

۲ محکوم به مرگ دیگر که پرونده زندگی شان بسته شد، ۲ مرد افغان بودند که زنی را در غرب تهران مورد آزار و اذیت قرار داده بودند. ماجرای این پرونده به مهرماه سال ۹۸ برمی‌گردد. در آن زمان زنی جوان قصد داشت خانه ای ویلایی بخرد که با یک آگهی فروش ویلا مواجه شد.

با شماره ای که در آگهی بود، تماس گرفت که مردی افغانستانی وی را برای بازدید به خانه ویلایی در غرب تهران برد. در آنجا ۶ مرد افغان دیگر نیز حضور داشتند که آنها یعنی هر ۷ مرد افغانی به زن جوان تجاوز کردند. باثبت این شکایت همه متهمان بجز یک نفر دستگیر و در دادگاه محاکمه شدند. در نهایت قضات دادگاه ۶ نفر از آنها را به اتهام تجاوز به عنف اعدام محکوم کردند که چهارشنبه گذشته ۲ نفر از آنها اعدام شدند. دو عضو دیگر این باند نیز، ‌سحرگاه امروز به دار مجازات آویخته شد.

کدخبر: 1049931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی