جمع آوری بیش از 527 قبضه سلاح غیرمجاز در جنوب کرمان

به گزارش رکنا ، رئیس کل دادگستری استان کرمان در همایش سران طوایف جنوب استان کرمان در رودبار جنوب بیان کرد: در ۶ ماه امسال جمع‌آوری ۵۲۷ قبضه سلاح غیرمجاز و ایجاد سازش در دو هزار و ۳۰۶ پرونده در جنوب استان به همت سران طوایف، متنفذان و ریش سفیدان منطقه انجام شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی بر جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز تاکید و تشریح کرد: زمانی که در یک کشور امن زندگی می‌کنیم و نیرو‌های نظامی و امنیتی برای تامین امنیت پای کار هستند چه معنایی دارد که برخی افراد سلاح‌های غیرمجاز را در اختیار داشته باشند؟

وی گفت: نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز غیرقانونی است و اخیرا قانون مربوط به این حوزه، برخورد‌های قانونی در این زمینه را تشدید کرده و نقش سران طوایف این است که پیشگیری کنند و اجازه ندهند این سلاح‌ها در اختیار افراد و جوانان قرار گیرد.

وی افزود: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر فردی داوطلبانه سلاح و مهمات را تحویل دهد، از تخفیفات قانونی بهره‌مند خواهد شد، اما اگر از این سلاح استفاده کند، حتی اگر منجر به قتل و جرح نشود هم مورد برخورد قاطع قانونی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام  حمیدی افزود: قانون در زمانی راه کمک کردن به افراد دارای سلاح و مهمات غیرمجاز را باز گذاشته است که داوطلبانه این سلاح را تحویل دهند، اما در صورتی که فرد از این سلاح استفاده کرده باشد، مرتکب جرم بزرگی شده است و نمی‌شود به راحتی به این فرد کمک کرد.وی تصریح کرد: سران طوایف باید کمک کنند که افراد طایفه، اقوام و بستگان خود را از آسیب‌ها به دور بدارند.

کدخبر: 1049487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟