مدیرکل اطلاعات یک استان جاسوس و آدم ربا بود / 2 باند مخوف را هدایت می کرد

به گزارش رکنا، سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت: مدیر کل اطلاعات یکی از استان‌ها سابقه جاسوسی دارد اقدام به  تشکیل یک باند آدم ربایی ، دلالی و کار چاق کنی در  پوشش امور خیریه و مذهبی و وقفی کرده بود دستگیر شد.

اصغر جهانگیر درادامه نشست خبری امروز( شنبه ) در تهران نیز فردی با غصب عنوان مشاور مدیر کل اطلاعات یکی از استان‌ها اقدام به  تشکیل یک باند خطرناک کلاهبرداری و آدم ربایی و دلالی و کار چاق کنی در  پوشش امور خیریه و مذهبی و وقفی کرده بود که  دستگیر شد.

وی افزود :  این فرد با برخی از عوامل مرتبط با جامعه اطلاعاتی و مسئولان دفاتر افراد صاحب منصب روابط ناسالم برقرار کرده بود.‌  این فرد سابقه جاسوسی و کلاهبرداری و اخاذی داشته و با نزدیک شدن به  افراد صاحب  منصب  و با ادعای جعلی تحت عنوان مشاور رییس جمهور و مشاور دفتر مقامات عالی نظام و استاد حوزه و دانشگاه، موفق شده بود از افراد سوء استفاده و کلاهبرداری کند. او  شناسایی و دستگیر شد و  پرونده او و مرتبطینش در حال رسیدگی است.

شناسایی شبکه مجرمانه صدور گواهی فوت جعلی

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: پرونده  دیگر در استان تهران شهرستان ملارد بود.  در آنجا افرادی با تشکیل  یک باند  شبکه مجرمانه و صدور گواهی فوت جعلی برای جلوگیری از دستگیری یا محاکمه و فراری دادن کسانی که در زمینه پرونده‌های قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب یا زندانی  بودند، تلاش می‌کردند زمینه آزادی زندانیان مواد مخدر را فراهم کنند.  این  باند مجرمانه  تلاش برای آزادی ۸ نفر از جرایم سنگین مواد مخدر را داشتند که ناکام ماندند.  پرونده این افراد در حال رسیدگی است.این  باند شبکه مجرمانه در شهرستان ملارد  با اقدام به موقع حفاظت اطلاعات قوه قضاییه شناسایی و دستگیر شدند.

کدخبر: 1047944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی