ردیابی بزرگترین باند گروگانگیری با ترفند شغل یابی / در سایت دیوار به کمین می نشتند + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران اعلام کرد: در پی گزارش‌های متعدد شهروندان قمی مبنی بر کلاهبرداری شرکت های هرمی با وعده شغل در تهران، تیم‌های ویژه پلیس اطلاعات استان وارد عمل شدند. پس از بررسی‌های گسترده و اقدامات اطلاعاتی، سحرگاه امروز با هماهنگی مقام قضایی، مخفیگاه این باند در تهران شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

سرهنگ راستی در ادامه افزود: مالباختگان که عمدتاً جوانان 20 تا 30 ساله هستند، از طریق آگهی‌های سایت دیوار جذب شده بودند. کلاهبرداران شرکت های هرمی با تماس‌های تلفنی و وعده مشاغل پرسود در شرکت‌های مختلف، افراد را به تهران می‌کشاندند. پس از ورود به تهران، مالباختگان در پارک‌ها و مکان‌های خلوت دپو شده و مبالغی بین 30 تا 300 میلیون تومان از آن‌ها کلاهبرداری می‌شد. همچنین، کلاهبرداران شرکت های هرمی با وعده حقوق ماهیانه 25 تا 30 میلیون تومانی، اعتماد افراد را جلب می‌کردند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران با اشاره به کشف مقادیر زیادی کتاب و جزوه در مخفیگاه متهمان، گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که متهمان برای کنترل بیشتر بر افراد تحت نفوذ خود، آن‌ها را مجبور به مطالعه این کتاب‌ها و جزوات می‌کردند و ادعا می‌کردند که این امر بر درآمد آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

سرهنگ راستی در پایان ضمن هشدار به شهروندان، تأکید کرد: از تمامی همشهریان عزیز خواهشمندیم به آگهی‌های مشکوک و وعده‌های دروغین شغلی توجه نکنند و قبل از هرگونه اقدام، مراتب را به پلیس اطلاع دهند. لیدر اصلی این باند هرمی یک تبعه افغانستانی بوده و تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

سرهنگ راستی

سرهنگ راستی

 

کدخبر: 1046254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟