چراغ‌ های جلوی خودرو چقدر عمر می کند؟

به گزارش رکنا، برخی رانندگان چراغ‌های استاندارد خودرو را با انواع چراغ زنون یا HID و LED تعویض می‌کنند. واضح است که این چراغ‌ها روشنایی بهتری را در شب ایجاد خواهند کرد.

خودرو‌های مجهز به چراغ‌های زنون دارای میدان روشنایی بیشتر و چراغ‌های سفید رنگ هستند. طول عمر این نوع چراغ‌ها بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ساعت است هرچند به نوع استفاده و جنس چراغ نیز بستگی دارد. همچنین چراغ‌های جلوی LED نیز مصرف انرژی کمتری داشته و گرمای کمتری ایجاد می‌کنند. مزیت دیگر این چراغ‌ها در مقایسه با انواع هالوژنی به توان روشنایی بالاتر در شب مربوط می‌شود.

چراغ‌های LED طول عمر بیشتری دارند و به‌طور متوسط ۵۰ هزار ساعت دوام می‌آورند که شاید به اندازه طول عمر خود خودرو باشد. البته در صورتی که چراغ LED را در کاسه چراغ استاندارد هالوژنی قرار دهید عمر آن کاسته شده و به حدود ۸۰۰۰ ساعت خواهد رسید؛ اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چگونه از چراغ‌های خودرو مراقبت کنیم؟ متأسفانه رانندگان نمی‌توانند کار زیادی برای افزایش طول عمر چراغ‌ها انجام دهند.

چراغ‌های خودرو نیز همانند دیگر قطعات مصرفی خودرو از جمله روغن‌موتور، مایع خنک‌کننده، روغن گیربکس، لنت‌های ترمز و… باید به‌صورت دوره‌ای تعویض شوند. برای مثال امکان سوختن چراغ‌های هالوژنی با گذشت زمان وجود دارد و همچنین کاسه چراغ نیز می‌تواند تیره‌وتار شود.

نتیجه چنین تغییراتی ضعیف شدن قدرت روشنایی خودرو، عدم توزیع یکنواخت نور و کاهش میدان دید در شب خواهد بود که تأثیر مستقیم روی ایمنی دارد.

 

کدخبر: 1046001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟