لینک جعلی بسته معیشتی یک میلیارد و 100 میلیون ریال برای شاکی آب خورد

به گزارش رکنا،سرهنگ "اکبر محمدجعفری" در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی‌اش رسیدگی به موضوع را از این پلیس خواستار شد.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص گردید شهروند مالباخته به پیام ارسالی از شماره شخصی مبنی بر دریافت بسته معیشتی اعتماد کرده و با کلیک برروی لینک اعلامی و با در درج اطلاعات حساب بانکی خود در بخش خواسته شده بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ 1 میلیارد و 100 میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.

وی تصریح کرد:کارشناسان پلیس فتا به محض دریافت شکوائیه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با بررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت:خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ "اکبر محمدجعفری" به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به هیچ عنوان از طریق لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی اقدام به  نصب اپلیکیشن‌های جعلی نکنید چرا که اینگونه اقدامات ترفندی در جهت کلاهبرداری می‌باشند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.fata.gov.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش نمایند.

کدخبر: 1044640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟