قاتل چوبه دار را دید و پایین آمد / دست و پای زن همسایه را ضربدری بستیم و او را کشتیم + جزییات

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، روز 29 دی ماه سال 1395، گزارشی مبنی بر وقوع قتل هولناک زنی در محله نواب تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد. با حضور سریع نیروهای انتظامی در محل حادثه، جسد بی‌جان زنی 81 ساله در داخل منزلش کشف شد. بررسی‌های اولیه صحنه جرم حاکی از آن بود که مقتول به طرز فجیعی به قتل رسیده و آثار کبودی و خراشیدگی بر روی بدن مقتول، نشان از یک درگیری شدید و مقاومت وی در برابر عاملان جنایت داشت.

کارآگاهان با حضور در صحنه جرم، به جمع‌آوری شواهد و مدارک پرداختند. مدارک جرم با دقت بالایی جمع‌آوری و جسد جهت انجام آزمایشات تخصصی به پزشکی قانونی انتقال داده شد. همچنین، دوربین‌های مداربسته ساختمان و مناطق اطراف مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانند هویت عاملان این جنایت را شناسایی کنند.

با بررسی اظهارات همسایگان و تحقیقات میدانی، ظن پلیس به همسایه روبرویی مقتول جلب شد. این زن با اظهارات متناقض و رفتار مشکوک خود، توجه کارآگاهان را به خود جلب کرد. با بررسی دقیق‌تر دوربین‌های مداربسته، مشخص شد که این زن با یک مرد دیگر در زمان وقوع جرم به ساختمان مقتول رفت و آمد داشته است.

با صدور دستور قضایی، هر 2 متهم دستگیر و جهت بازجویی به اداره آگاهی منتقل شدند. متهم اصلی، مرد جوانی حدود 49 ساله و سابقه دار بود، وی در ابتدا جرم خود را انکار می‌کرد، اما با ارائه شواهد و مدارک محکم، لب به اعتراف گشود.

دست و پای زن را به صورت ضربدری با طناب بستم!

متهم در اعترافات خود بیان داشت: من و مریم نقشه کشیدیم که به خانه پیرزن برویم. مریم با بهانه تعمیر کنترل تلویزیون، در را باز کرد و من وارد شدم. پیرزن قصد مقاومت داشت که من او را هل داده و زمین زدم. سپس دهانش را با حوله گرفتم و دست و پایش را به صورت ضربدری با طناب بستم. قصد کشتنش را نداشتم اما وقتی دیدم نفس نمی‌کشد، بسیار ترسیدم. جسد را همانجا رها کردم و با مریم طلاها و اموال قیمتی اش را برداشتیم. مریم طلاها را فروخت و من هم سهم خودم را خرج کردم.

با توجه به اعترافات متهم و شریک جرمش، دادگاه کیفری متهم را به قصاص نفس، 74 ضربه شلاق و پرداخت دیه مقتول محکوم کرد، همدست وی نیز به 5 سال حبس محکوم شد.

در نهایت، با تلاش تیم صلح و سازش دادسرا و توافق اولیای دم مبنی بر دریافت دیه به مبلغ 30 میلیارد ریال، حکم قصاص متهم صبح امروز به حالت 6 ماه به تعویق افتاد .

 

کدخبر: 1044544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی