جدید ترین آمار از فوتی ها و مصدومان انفجار معدن طبس + فیلم

به گزارش رکنا، جواد قناعت در حاشیه بازدید از معدن طبس در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه انفجار معدن طبس تمامی امکانات استان برای نجات حادثه دیدگان بسیج شد.

وی با بیان اینکه امداد رسانی در بلوک D و C انجام شده است، عنوان کرد: دیروز در بلوک D عملیات امداد و نجات به صورت کامل انجام و عملیات تخلیه صورت گرفت.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: در بلوکD تعداد کارگران ۴۷ کارگر مشغول به کار بودند که متأسفانه ۳۰ نفر از آنها فوت کردند.

وی اضافه کرد: ۱۷ نفر از کارگران این بلوک مصدوم شده بودند که ۷ نفر از بیمارستان مرخص و ۱۰ نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند.

قناعت بیان داشت: تمام تمرکز بر روی بلوکC است که در این منطقه ۲۱ کارگر مشغول به کار بوده‌اند که تا این لحظه ۸ جسد به خارج منتقل شده است.

وی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد، بیان کرد: ۵ گروه تخصصی ۸ نفر در حال امداد رسانی هستند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تراکم گاز در بلوک باقی مانده همچنان بسیار بالا است، ادامه داد: این گروه تخصصی به کارگاه اصلی رسیده‌اند اما عملیات به کندی پیش می‌رود.

وی با اشاره به حضور نایب رئیس مجلس، وزیر صمت و وزیر کار از روز گذشته در منطقه حضور دارند، افزود: امیدواریم در ساعات آینده از وضعیت بحران خارج شویم و افراد محبوس شده خارج شوند.

قناعت گفت: بعد از اتمام عملیات امداد رسانی این حادثه در ابعاد مختلف بررسی و نتایج آن اعلام خواهد شد.

کدخبر: 1043405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟