سردار رادان: تعامل پلیس و هنر، کلید تقویت امنیت و اعتماد اجتماعی

به گزارش رکنا ، سردار رادان فرمانده انتظامی کشور در جریان مراسم رونمایی از تولیدات مؤسسه ناجی هنر، با تشکر و قدردانی از تهیه‌کنندگان و بازیگران پیشکسوت حوزه پلیس، گفت:در یک نگاه، شاید این تصور ایجاد شود که پلیس به‌تنهایی امنیت را فراهم می‌کند، اما باید بگویم عوامل بسیاری در کنار پلیس قرار می‌گیرند تا امنیت و نظم جامعه تأمین شود. اگر پلیس بخواهد به‌تنهایی به تمام موارد رسیدگی کند، نمی‌تواند امنیت و احساس امنیت را فراهم کند.

موضوع امنیت عینی باید با امنیت ذهنی همراه شود. به این معنا که وقتی پلیس سازمانی است که مأموریت‌های مختلفی را در دل خود جای داده، از مرز تا مرکز، باید از هنر نیز استفاده کنیم تا مخاطبان گوناگون، احساس امنیت را به‌طور واقعی تجربه کنند. اگر این تعامل به‌درستی انجام شود، ما می‌توانیم با نتایج بسیار مثبتی روبرو شویم.

نزاع یکی از آسیب‌های اجتماعی است که اگر به آن بپردازیم، می‌توانیم با کار بر ذهن مردم، آسیب‌ها را کاهش دهیم. در کاهش آسیب‌ها، نقش پلیس و هنر در کنار یکدیگر بسیار مهم است. اگر این دو با هم همگام شوند، منزلت اجتماعی و اعتماد به پلیس و هنر افزایش پیدا می‌کند. هنر نباید تنها برای گیشه باشد؛ بلکه باید از این ابزار استفاده کنیم تا اعتماد مردم را جلب کرده و سرمایه اجتماعی پلیس را تقویت کنیم.

ما باید بتوانیم از طریق انگاره‌های ذهنی گروه‌های مختلف جامعه، ذهن آنان را با نظم و امنیت هماهنگ کنیم. پلیس و هنر می‌توانند در این مسیر همکاری مؤثری داشته باشند و تسهیلگر این همکاری باشند. پلیس با مردم و هنر در خدمت مردم است و این تعامل می‌تواند همبستگی را تقویت کند. در دنیای فعلی، می‌توان به‌سرعت مخاطبان مختلف را جذب کرد و نیازهای آنان را شناسایی کرد.

ما باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم با کنار هم گذاشتن تکه‌های پازل، تصویر کامل را ایجاد کنیم. به‌عنوان پلیس، ما باور داریم که تمام هزینه‌ها در نهایت تبدیل به درآمد می‌شود؛ بنابراین هزینه‌کردن در این زمینه، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. یک هنرمند می‌تواند با استفاده از هنر خود، بهشت را برای خود کسب کند.

ما امروز در کشور و در پلیس، شاهد شهادت‌های بسیاری از مأموران بوده‌ایم. در سال گذشته ۹۰ شهید و در سال جاری ۳۰ شهید داشته‌ایم. باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که ما آمده‌ایم تا امنیت را از مرز تا مرکز برقرار کنیم.

 

کدخبر: 1041822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟