انهدام 2 باند بزرگ قاچاق مواد روانگردان در تهران + جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب در تشریح جزییات این خبر گفت: با ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر توزیع مواد مخدر و روانگردان در مناطقی از شهر تهران، پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه نهم این پلیس رسیدگی به موضوع را بر عهده گرفتند.

باباپور در ادامه افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران مشخص شد متهمان از اعضای یک باند حرفه ای قاچاق و توزیع مواد روانگردان هستند که اقدام به قاچاق و فروش مواد مخدر در مناطق مختلف شهر تهران می کنند و این موضوع موجی از نارضایتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی در ادامه اعلام کرد: با پیگیری های محلی و تحقیقات گسترده و اطلاعات مفیدی که ماموران پلیس در بررسی های میدانی به دست آوردند سرانجام مختصات و آدرس دقیق محل فعالیت متهمان شناسایی و شمارش معکوس برای دستگیری متهمان آغاز شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: ماموران ضمن شناسایی مخفیگاه قاچاقچیان و هماهنگی با مقام محترم قضایی سرانجام شب گذشته موفق شدند در یک عملیات پلیسی و در اقدامی هوشمندانه و با رعایت موازین شرعی و قانونی و با اصل غافلگیری ضمن ورود به مخفیگاه متهمان هفت قاچاقچی را دستگیر و در بازرسی از محل 20 کیلوگرم ماده روانگردان کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی های فنی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ باباپور، در ادامه به دستگیری اعضای یک باند دیگر قاچاق مواد روانگردان اشاره کرد و گفت: در پرونده ای دیگر با پیگیری های شبانه روزی و تحقیقات انجام شده از سوی ماموران این پلیس، مشخص شد چند قاچاقچی با مراجعه به یکی از استان های شمالی، مقادیرقابل توجهی مواد روانگردان را از مبدا استان های شمالی تهیه و قصد دارد آن را  توسط یک دستگاه خودرو سواری به تهران منتقل کنند.

وی افزود: با مشخص شدن روش کار متهمان و شناسایی محور حرکتی آنان با هماهنگی مقام قضایی تیمی متشکل از ماموران پایگاه سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به محورهای مواصلاتی اعزام و محدوده را زیر نظر گرفتند.

سرهنگ باباپور ادامه داد: با تکمیل اقدامات مقدماتی شمارش معکوس برای دستگیری متهمین آغاز و در نهایت  خودروی آنان در محدوده بزرگراه

آزادگان مشاهده و با استفاده از گشت آشکار در یک عملیات ضربتی و هماهنگ و در اقدامی غافلگیرانه اقدام به متوقف نمودن خودرو نمودند.

سرهنگ باباپور گفت: با توقف خودرو، متهمین بلافاصله دستگیر و در بازرسی از خودرو نیز 21 کیلو گرم مواد روانگردان کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمین پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر

 فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی های فنی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کدخبر: 1040895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟