دارث ویدر برای همیشه خاموش شد / جیمز ارل جونز در ۹۳ سالگی درگذشت

به گزارش رکنا، نمایندگان این بازیگر، خبر درگذشت و در خانه‌اش را تایید کردند.

جونز که به به عنوان یکی از بهترین بازیگران زمان خود شناخته شده بود، یکی از معدود هنرمندانی است که برنده جایزه EGOT (امی، گرمی، اسکار، تونی) شده، اگرچه جایزه اسکار او یک هدیه افتخاری بوده است. از افتخارات جونز می‌توان به دو جایزه Primetime Emmy، یک Daytime Emmy، یک جایزه گرمی گفتاری در سال ۱۹۷۷ و سه جایزه تونی اشاره کرد.

این بازیگر در طول فعالیت درخشان ۶۰ ساله‌اش، در نزدیک به ۲۰۰ فیلم سینمایی نقش داشته که فیلم  Dr. Strangelove یکی از مهم‌ترین آثار او در شروع محسوب می‌شود. او بیش از هر نقشی، به خاطر نقش صداپیشگی‌اش در نقش دارث ویدر در سه گانه اصلی جرج لوکاس شناخته می‌شود که آخرین هنرنمایی او در این نقش، به سریال Obi-Wan Kenobi باز‌می‌گردد.

دیالوگ فوق‌العاده تاثیرگذار دارث ویدر خطاب به لوک اسکای‌واکر (No, I am your father) یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات دنیای سینما محسوب می‌شود و تا سال‌ها به یاد طرفداران این فرنچایز باقی خواهد ماند.

از دیگر نقش‌های جذاب این بازیگر، می‌توان به نقش موفاسا در انیمیشن شیرشاه اشاره کرد. البته که او در بسیاری از سریال‌های سیت‌کام مثل The Big Bang Theory به عنوان مهمان حضور داشته و لحظات به یادماندنی و جذابی را برای طرفداران خود رقم زده است.

جیمز ارل جونز

کدخبر: 1039417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟