نور امید در دل شب / نجات مرد گمشده توسط پلیس

به گزارش رکنا، تاریکی شب و تنهایی در دامنه ارتفاعات کوه های سر به فلک کشیده و صدای خروش رودخانه برایش وحشت آفرین بود و پس از گذشت ۵ ساعت سوی چراغی نور امید در دلش روشن کرد.

حسین آقا شمس که در کار تولیدی فعالیت دارد و ساکن تهران است تصمیم گرفت برای دید و بازدید خانواده و بستگان به زادگاهش در شهر بردسکن عزیمت کند.

او با همراهی پسرش راهی سفر شد و صبح روز دوشنبه به بردسکن رسیدند، دیدار با خانواده برای حسین آقا خیلی خوشایند بود.

مرد ۴۹ ساله روز گذشته در حالی که برادرانش برای طبیعت گردی به ارتفاعات شمالی بردسکن رفته بودند پس از انجام کاری در شهر به راه افتاد تا خود را به آنها برساند،پسرش همراه خانواده رفته بود و حسین آقا مسیر را به تنهایی طی می‌کرد.

او به مقصد روستای « کاسف »  وارد جاده ای خاکی شد، پس از طی مسافتی در تاریکی هوا، مرد ۴۹ ساله دریافت راه را اشتباه آمده است. چند مسیر را طی کرد اما به جاده اصلی نرسید.

چیرگی تاریکی شب در دامنه ارتفاعات  کوه های بلند ،  صدای خروش آب رودخانه‌ در محلی که تلفن همراه هم آنتن  نمی داد دلهره و وحشت در دل مرد تنها انداخته بود.

از طرفی خانواده حسین آقا هرچه با تلفن او تماس می‌گرفتند به پاسخی نمی‌رسیدند . این بی‌خبری برای آنها نیز نگرانی شدیدی ایجاد کرده بود و موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دادند.

ثانیه‌ها و دقایق به کندی می‌گذشتند و  حسین آقا کمی جلوتر رفت.  چشم از گوشی تلفن همراه خود برنمی‌داشت، در یک لحظه متوجه شد گوشی تلفن همراهش، آنتن دارد.

قدم از قدم برنداشت و از همان نقطه مکانی با عجله به پلیس ۱۱۰ زنگ زد و درخواست کمک کرد، عقربه‌های ساعت ۸ شب را نشان می‌دادند.

حسین آقا دو ساعت دیگر هم در همان حال و هوای دلهره و اضطراب به سر برد،انتظار سختی بود و در دل ذکر یا امام رضا (ع) داشت.

احتمال سقوط از ارتفاع در تاریکی شب  و حتی حمله حیوانات وحشی به مرد طبیعت گرد حساسیت و نگرانی پلیس و نیروهای امدادی را برای  یافتن ردی از مرد ۴۹سالت بیشتر می‌کرد.،ساعت دقایقی از ۱۰:۳۰ شب رد شده بود که سوی چراغی،  نور امید را در دل  حسین آقا روشن کرد.

اشک در چشم‌هایش حلقه زده بود،تک چراغ روشن هر لحظه نزدیک‌تر می‌شد،دقایقی بعد «سروان آرمون»  از کارکنان انتظامی بردسکن با همراهی یکی از همرزمانش سوار بر موتور سیکلت پلیس خود را به محل رساندند.

با راهنمایی این افسر وظیفه شناس و همرزمانش و همچنین نیروهای امدادی پس از تلاشی ۵ ساعته حسین آقا به شهر برگشت.

او که کنار خانواده‌اش احساس آرامش می‌کرد گفت: واقعا باید قدر این امنیت و کسانی که آن را برای ما تولید و برقرار می‌کنند بدانیم چون احساس ناامنی برای انسان عذاب آور است، مرد ۴۹ ساله در تماس با سامانه ۱۹۷  بازرسی پلیس نیز تشکر خود را از پلیس وظیفه شناس بردسکن اعلام کرد.

او بعد از ظهر روز پنجشنبه از روستای« سیر» توابع بردسکن عازم تهران شد و خاطره خوش آن نور امید همیشه در دلش روشن می‌ماند.

سرهنگ محمود مختاری، فرمانده انتظامی بردسکن که به طور مستقیم در پی گیری ماجرا نقش داشت از تلاش و پیگیری همرزمانش در پلیس اطلاعات و کلانتری و همچنین حضور دیگر نیروهای امدادی برای یافتن مرد طبیعت گرد در شب تاریک تشکر کرد و گفت:  امنیت بهترین هدیه پلیس به مردم است و ما برای برقراری آن تا پای جان ایستاده‌ایم.

نجات مرد گرفتار در جاده

غلامرضا تدینی راد

 

 

کدخبر: 1037397 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟