انتقال موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش به پارکینگ

به گزارش رکنا، سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره اقدامات جدید پلیس برای کاهش تصادفات موتورسیکلت‌ها  گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات، توقیف ساعتی موتورسیکلت‌هایی است که پلاک آنها پوشانده شده است. در این وضعیت، پلاک‌ها برداشته شده و برچسب‌های شب‌رنگ بر روی موتورسیکلت‌ها نصب می‌شود تا در شب نیز به خوبی قابل رؤیت باشند.

سرهنگ مؤمنی افزود: در صورتی که پلاک‌ها مخدوش شده باشد، موتورسیکلت به پارکینگ منتقل می‌شود و توقیف ساعتی نخواهد داشت.

وی همچنین توضیح داد: در حین توقیف ساعتی، رانندگان موتورسیکلت به مدت ۱ تا ۲ ساعت تحت آموزش‌های پلیس قرار می‌گیرند و به آنها توصیه می‌شود که به دیگر موتورسواران نیز هشدار دهند و از کلاه ایمنی استفاده کنند. این روش تأثیر مثبت و فرهنگ‌سازی خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: طبق آمار گذشته، تعداد جان‌باختگان موتورسواران در تصادفات افزایش یافته است. اما از تاریخ ۱۸ دی سال پیش، با اجرای طرح ۱۰، شاهد کاهش تصادفات و جان‌باختگان موتورسواران بوده‌ایم.

سرهنگ مؤمنی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷ درصد از فوتی‌های تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها است، در حالی که این رقم پیش‌تر حدود ۳۳ درصد بود.

وی تأکید کرد: هدف پلیس، کاهش این آمار و بهبود وضعیت ایمنی موتورسواران است و طرح ۱۰ تا رسیدن به نتایج مطلوب، همچنان ادامه خواهد داشت

کدخبر: 1035974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟