تمرد از دستور مامور نیروی انتظامی جرم است

به گزارش رکنا، حجت الاسلام محمد موحدی آزاد_ دادستان کل کشور امروز شنبه(۱۰شهریور) در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در ساری اظهار کرد: امنیت یکی از نیازهای ضروری در کشور است که دارای مولفه‌های فراوان مادی، معنوی و حقوقی آیت و اولین موضوعی که امنیت روانی در جامعه را فراهم می‌کند، قانون مندی است.

وی با اشاره اشاره اینکه در آیات فراوانی توصیه به ایمان شده است، افزود: انسان مومن نگران پست، مقام و رزق و روزی نیست و اعتقاد دارد که این روزگار به زودی به اتمام می‌رسد و چون انسان مومن به دنبال امنیت است لذا نه تنها در فضای حقیقی بلکه در فضای مجازی هم مانع نشر اکاذیب شده و بلکه با منتشر کنندگان مقابله می‌کند.

حجت الاسلام موحدی آزاد در بخش دیگری از سخنان خود، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را کارشناسان واقعی در حوزه تولید دانست و خاطرنشان کرد: بخش‌نامه‌های که بدون تحقیق و تفحص صادر شود مشکلات ایجاد می‌کند.

دادستان کل کشور یادآور شد: دولت می‌تواند امنیت جامعه را در بعد فرهنگی، معنوی، عقلی و روانی فراهم کند.

این مسوول با تاکید بر پیگیری طرح‌های ملی دولت سیزدهم توسط استانداران تصریح کرد: در دولت‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده اما برخی دولت‌ها در حوزه مسکن نه تنها طرح دولت قبلی را قبول نداشتند، بلکه اقدامی در این زمینه انجام ندادند و امروز مسکن یکی از نیازهای ضرروی در کشور است.

وی افزود: اولویت دولت توجه به مسکن است و نداشتن همت و دلسوزی برخی مسوولان موجب بروز مشکلات در این بخش شده‌است و سیاسی کاری یکی از مسائلی است که امنیت روانی جامعه را برهم می‌زند.

دادستان کل کشور با اعلام اینکه قوه قضائیه باید به همه وظایف قانونی خود عمل کند، اظهار کرد: در کشور قانون و قواعد حاکم است و امروز یک فهم مشترک بین مدیران در این قوه قضاییه ایجاد شده و باید این مهم در همه بخش های نظام وجود داشته باشد.

حجت الاسلام‌موحدی آزاد گفت: امروز فراجا در خط مقدم کشور است، هیچ نیروی مانند انتظامی، حضوری فراگیر در همه بخش‌ها ندارد و در همین راستا در یک سال اخیر ده‌ها شهید تقدیم نظام و اسلام کرده و با کمترین حقوق بیشتر خدمات را به این کشور ارائه می‌کند.

وی افزود: تمرد از دستور مامور نیروی انتظامی جرم است و دادستان‌ها باید در این زمینه در کنار پلیس باشند و همه دادستان‌ها وظیفه دارند از نیروی انتظامی دفاع کنند، البته در برخی مواقع غفلت وجود دارد که این غفلت‌ها ممکن است وجود داشته باشد.

 

کدخبر: 1035766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟