توقیف خودرو‌های شوتی و موتورسیکلت‌های غیرمجاز در کرمان

به گزارش رکنا ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان  با هشدار به رانندگان دارای خودرو‌های تغییر وضعیت داده شده و شوتی بیان کرد: همیشه فاجعه در نزدیکی هر خودروی شوتی است و متأسفانه شاهد هستیم بیشتر تصادفات این قبیل خودرو‌ها، منجر به ایجاد خسارت  و آسیب‌های جبران‌ناپذیر مالی و جانی برای بسیاری از هموطنان می‌شود.

قاضی مهدی بخشی  افزود: با توجه به مطالبه شهروندان، برابر قوانین و مقررات مربوطه و به منظور صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم برای نا امن کردن فضا برای قاچاقچیان و همچنین نظم‌بخشی به وضعیت ترافیک محور‌های مواصلاتی، به عوامل انتظامی  از جمله پلیس راهور، پاسگاه‌های امنیت و بازرسی، پاسگاه‌های انتظامی و کلانتری‌ها ابلاغ شده در صورت مشاهده این خودرو‌ها آن ها را به سرعت به مدت ۶ ماه توقیف و راننده متخلف را برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی قضایی به جرایم آن ها به مراجع قضایی معرفی  کنند.

این مقام قضایی در ادامه تاکید کرد: تعدادی از افراد هنجارشکن با موتورسیکلت‌های سنگین در سطح و حاشیه شهر جولان می دهند که تردد و حرکات نمایشی آن ها باعث وقوع حوادث و وقایعی چون تلفات جانی، ایجاد رعب و وحشت و مزاحمت برای شهروندان می شود و برخورد با این افراد خواست و مطالبه شهروندان است. وی تصریح کرد: دستگاه قضایی و پلیس برای آرامش روحی و روانی شهروندان با قاطعیت وارد عمل می شوند و مالکان این موتورسیکلت‌ها را شناسایی و ضمن توقیف و ضبط این موتورسیکلت‌ها به صورت جدی با مالکان این وسایل نقلیه برخورد می‌کنند.

وی افزود: در صورت اخلال در نظم عمومی، مجازات حبس و جزای نقدی برای راکبان و صاحبان این موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

توکلی

کدخبر: 1034864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟