محمدرضا مدحی کیست؟ / نفوذ سردار محمدرضا مدحی در اپوزیسیون + فیلم  مستند الماس فریب

به گزارش رکنا،  محمد رضا مدحی در26 دی ۱۳۵۹ وارد بسیج شهرستان شهریار شدند سپس در چهارم تیرماه 1360 همزمان به عضویت رسمی سپاه پاسداران و همچنین به جبهه اعزام شدند.

در سال 1364 محمد رضا مدحی را به عنوان فرمانده به شمالغرب کردستان انتقال دادند و تا آخر جنگ نیز درآنجا ماندند البته نا گفته نماند که در جبهه های جنوب نیز بارها برای عملیات هایی از جمله فکه ، و قتلگاه فکه و  کربلای چهار و کربلای پنج  و دیگر عملیاتهای مختلف برای هدایت محورها حضور داشتند.

محمدرضا مدحی ابتدا فرمانده دسته بودند سپس فرماندهی گردان ویژه شهادت را بر عهده گرفتند که بعدها به تیپ ویژه شهدا و … ارتقاء و طی نمودند.

همچنین در سال 1369مسئول واحد کشف جرائم و اداره اطلاعات کل سپاه شدند و در سال ۷۱ در کمیته ویژه تخصصی وزارت اطلاعات و اداره اطلاعات سپاه فعالیت داشتند و در اواخر همان سال فعالیت هایی در زمینه ی : مشاور کمیسیون تحقیق و بررسی مجلس خبرگان ، مسئول حفاظت اطلاعات  بخش امنیتی سپاه ، مسئولیت رسیدگی به جرائم داخلی سازمان حافظت سپاه داشته است.

پس از مدتی محمد رضا مدحی طرح تشکیل اداره ۳۱۳ را مطرح کردند که بعداز تایید آیت الله خامنه ای ، به عنوان کارشناس ویژه این دفتر شروع به کار کردند.

محمدرضا مدحی فردی بود که در مستند پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به نام «الماسی برای فریب» با عنوان جاسوس وزارت اطلاعات در بین اپوزسیون خارج از کشور معرفی شد. وی در این مستند بیان کرد که توانسته به گروه‌های اپوزسیون نزدیک شود و به عنوان فرد بریده از حکومت خود را مطرح کند.

محمدرضا مدحی در ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۰ بر اثر جراحات ناشی از جنگ ایران و عراق درگذشت.

 

کدخبر: 1034111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟