امنیت زائرین اربعین حسینی(ع) در عالیترین سطح خود انجام شد

به گزارش رکنا، سردار مهدی حاجیان در قرارگاه اربعین انتظامی استان اظهارداشت: خدمات رسانی به زوار تا بازگشت آخرین نفر آن‌ها از کربلای معلی ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: همه همکاران ما با نگاه اعتقادی در ماموریت اربعین حاضر شده‌اند و با اقدامات خود باعث شده اند تا امنیت زائران در عالیترین سطح خود قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: پلیس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نسبت به ایجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین شامل شهرستان های کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو و گیلانغرب و سرپل ذهاب و یک پاسگاه مرکزی در قصرشیرین با هدف خدمات دهی هرچه بهتر و منظم تر به زائران اربعین اقدام کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از وظایفی که بر عهده پاسگاه های فرماندهی گذاشته شده است، روان سازی مسیرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آن ها در خصوص وضعیت جاده ها و راه هاست، یادآور شد: در این پاسگاه ها امکان ارتباط گیری سریع با دیگر دستگاه ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه ها، راهداری و … میسر است.

سردار حاجیان همچنین از اجرای طرح پلیس یاران اربعین برای اولین بار در کشور توسط انتظامی استان خبر داد و گفت: در این طرح از طرفیت حدود ۵۵۰ نفر که با پوشیدن لباس های متحدالشکل مشخص شده و در موکب ها، مسیرهای محل تردد، پلیس راه ها و پایانه مرزی حضوری شبانه روزی دارند و به زوار خدمات مورد نیاز را ارائه می کنند، استفاده شده است.

وی به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی نیز اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت ها به ۴ ثانیه رسیده است.

عالیترین مقام انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ترددهای زائران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ادامه داد: بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور دارند و ۶۳۸ کیلومتر محور مواصلاتی در استان توسط این تیم ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار می گیرد.

وی همچنین با اشاره به موج بازگشت زائران اربعین یادآوری کرد: در مجموع ۵۵۸ واحد گشتی انتظامی، راه و راهور در محورها و شهرهای محل تردد زائران برای خدمات رسانی به آن ها حضور داشته و به ایفای وظیفه می پردازند.

سردار حاجیان با قدردانی از همکاری بسیار خوب مردم و زائران با خادمان خود در مجموعه انتظامی و دیگر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان گفت: توصیه ما به زائران گرامی در مسیر بازگشت آن ها رعایت قوانین و مقررات رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب و عجله است.

کدخبر: 1033313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟