کنترل تخلف موتورسیکلت‌های پایتخت نیازمند هوشمندسازی است

به گزارش رکنا، پلیس راهور پایتخت  با اشاره به تردد بیش از چهار و نیم میلیون موتورسوار در تهرانگفته است: با روش‌های سنتی نمی‌شود ترافیک پایتخت با این وسعت را اداره کرد و باید برای کنترل وسایط نقلیه به ویژه موتورسیکلت‌ها به روش‌های هوشمند روی آورد.

یکی از مطالبات ما از مدیریت شهری این است که با استقرار سیستم‌های هوشمند موجب شود تا ترافیک را کنترل و اداره کنیم و این کار البته در حوزه موتورسیکلت‌ها ضروری‌تر است.

با این وجود ما با اجرای طرح‌های مختلفی چون طرح ۱۰ با تخلفات راکبان موتورسیکلت برخورد می‌کنیم و یکی از مهمترین تخلفات در این زمینه پلاک پوشانی است که با توجه به اینکه جریمه آن به ۷۰۰ هزار تومان رسیده میزان این تخلف کاهشی است.

همچنین توقیف ساعتی موتور یا اعزام به پارکینگ را هم انجام می‌دهیم؛ باید بپذیریم که کنترل بیش از چهار و نیم میلیون دستگاه موتور سیکلت با روش‌های سنتی بسیار سخت است.

ماموران خود را در پهنه‌های مختلف شهری به ویژه آن نقاطی که تجمع موتورسوران بیشتر است مستقر کردیم تا با تخلفات برخورد کنند.

پلاک پوشانی، حرکت خلاف جهت مسیر، حرکت در خط ویژه و پیاده رو موتورسواران محورهای اصلی برخورد پلیس با راکبان است که به جد و مستمر در حال اجرا است.

کدخبر: 1031697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟