آتش، تنگ ماغر بهمئی را همچنان می سوزاند/مهار آتش سخت شده است

به گزارش رکنا، حیات ویسی امیرالمومنین" در خبر ارسالی به رسانه‌ها گفت: آتش‌سوزی در ارتفاعات تنگ ماغر مناطق گُنبد بَردی، تنگ جوجَق، مافه و دشت‌باغ که از دیروز پنجشنبه بیست و پنجم مردادماه شروع شده بود ساعت ۲ بامداد امروز جمعه مهار و ساعاتی پیش دوباره شعله‌ور شد.

وی افزود: بدلیل سخت گذر بودن، امکان ارسال تجهیزات و امکانات لازم وجود نداشت و باگذشت ۱۲ ساعت از آتش‌سوزی تنها یک گروه شش نفره توانستند به این مناطق عزیمت کنند و همین موضوع باعث تأخیر در مهار آتش شد.

ویسی امیرالمؤمنین گفت: آتش‌سوزی گسترده که بگفته منابع محلی از امروز ظهر شروع شده از چندین نقطه هجوم آورده و وزش شدید باد باعث شده که وسعت آتش‌سوزی هرلحظه بیشتر شود.

 وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در جنگل‌های ماغر هنوز کامل مهار نشده، اظهارداشت: درخواست داریم نیرو‌های مردمی و دوستدار محیط‌زیست برای کمک به مهار آتش‌پای کار بیایند.

ویسی امیرالمؤمنین با تشریح به تداوم آتش‌سوزی در دشتبان واقع در ارتفاعات ماغر، خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود تلاش همه دستگاه‌های مختلف و پای‌کار بودن همه نیروها، آتش هنوز خاموش نشده، اما در حال کنترل است.

به گزارش ایلنا، شهرستان بهمیی از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز استان حدود ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

برای رفتن به این شهرستان باید از شهرستان بهبهان در استان خوزستان عبور کرد.

 

کدخبر: 1030247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟