کلاهبردار بدشانس اینبار گیر قاضی افتاد/ ناخواسته طعمه مرد شیاد یک قاضی بود و دستش رو شد + جزییات

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا در تبریز، یکی از قضات دادگستری تبریزکه نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار این رسانه گفت: شب ساعت 12 بود و طبق معمول آماده خواب می شدم که به یکباره تلفن همراهم به صدا درآمد، نگران شدم که این وقت شب چه کسی می تواند باشد گمان کردم شاید در مورد یکی از پرونده ها مشکلی پیش آمده است و رییس یا دادستان یا ... نماس گرفته است؛ اما وقتی تلفن همراهم را برداشتم دیدم یک شماره ناشناس ایرانسل است؛ تماس را وصل کردم.

به محض گفتن الو، صدای شادمان مردی را در آن سوی خط شنیدم که با هیجان تمام خبر برنده شدن من و همسرم را به شهر مقدس کربلا می دهد. مرد پشت خط همچنین گفت: تبریک می گویم، اما حسین آنقدر دوست تان دارد که خودش شمارو طلبیده است. گفتم خوب الان من باید چیکار کنم که ادامه داد: "خوب الان کارت بانکی ات را بردار و برو مقابل باجه خودپرداز و هرکاری را که می گویم انجام بده، تا ان شاالله هفته بعد عازم کربلا شوید"

همان اول پی بردم کلاهبرداری است زیرا چندین مورد به این چنین پرونده هایی رسیدگی نمودم؛ تلفن را قطع کردم، اما پیگیر ماجرا شدم تا دستگیر شود و بیشتر از این افراد دیگری را در دام خود گرفتار نکند.

با توجه به تحقیق و بررسی هایی که انجام شد، مشخص گردید مرد پشت تلفن که نامش کاظم است کلاهبرداری بیش نیست و به همین طریق توانسته است جیب شهروندان زیادی را خالی نماید.

همچنین در این بررسی ها مشخص شد سیم کارتی که کاظم از طریق آن تماس گرفته بود، به نام فردی است که چندماه پیش سیم کارت خود را گم کرده بود و همچنین حسابی که پول به آن واریز می شده است به نام پیرزن یا پیرمردی در یکی از روستاهای آدربایجان شرقی است و این گونه می شود که دست قربانیان به هیچ جا بند نمی شد.

لزوم هوشیاری شهروندان در مراقلت از اسناد هویتی خود

این قاضی دادگستری در پایان سخنان خود، ضمن توصیه به شهروندان بر مراقبت بیشتر از اسناد هویتی خود، اظهار داشت: بهتر است شهروندان در محافظت از اسناد هویتی خود مانند کارت ملی، شناسنامه و کارت بانکی دقت بیشتری کنند و به هیچ وجه آن را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی ادامه داد: وقتی سیم کارت و یا کارت بانکی خود را گم کردید، در اسرع وقت و بدون هیچ درنگی اقدام به سوزاندن سیم کارت خود کنید تا امکان سواستفاده از آن به وسیله دیگران به وجود نیاید.

قاضی ادامه داد: همچنین به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی و یا حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، حتی اگر آن افراد مدعی کمک به شما و قصد انجام کارهای خیرخواهانه داشته باشند.

فاطمه قلی پور گنجه لو

کدخبر: 1029964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟